El món de la indústria de la moda continua de cap per avall pels nous hàbits de compra dels clients, que s’estan acostumant a comprar a través d’internet i això ha fet que moltes botigues físiques deixin de ser rendibles.
Recentment es va conèixer que Benetton va anunciar el tancament de 500 botigues a tot el món precisament per aquest motiu, amb una intenció de l’empresa de reestructurar el seu model de negoci i enfocar-se a les vendes en línia.
Ara són les marques Quicksilver, Billabong, Roxy i Volcom les afectades. En aquest cas, però, la situació és més greu, perquè la companyia matriu que les engloba totes, Liberated, tres s’ha declarat en fallida. Això implica que les 124 botigues que les tres marques tenen als Estats Units hauran de tancar i abaixar persianes.
“L’equip de Liberated ha treballat sense descans per a mantenir vives aquestes marques emblemàtiques, però la incertesa econòmica, els canvis en els hàbits de consum, l’augment del cost de la vida i la inflació han passat factura”, ha explicat la companyia en un comunicat. L’empresa tindria un deute d’entre 100 i 500 milions de dòlars.

Així doncs, Quicksilver, Roxy, Billabong i Volcom tancaran 124 botigues als Estats Units, tancaran les seves oficines corporatives i acomiadaran uns 1.400 treballadors. Es tracta de tres marques molt conegudes també a altres mercats, com a Catalunya, un fet que ha aixecat la preocupació dels seus clients més habituals.
Malgrat tot, de moment no sembla que les botigues de Quicksilver, Billabong, Roxy i Volcom a la resta del món s’hagin de veure afectades per aquesta situació, ja que les marques són propietat d’Authentic Brands Group, que als Estats Units va llicenciar-se amb Liberated per poder operar al territori nord-americà.
Segons Authentic Brands Group, “totes les llicències que estaven en possessió de Liberated van ser transferides a altres socis abans de declarar-se en fallida, i per tant no perilla el futur de les marques, que es continuaran comercialitzant en línia”.