Les noves tecnologies i els nous hàbits creats, en gran part, arran de la pandèmia de Covid-19, ha fet que moltes empreses no s’hagin pogut adaptar a temps i hagin patit importants contratemps pel que fa a les vendes i a l’economia.
Un dels sectors més afectats per aquests canvis és el de la moda, ja que els clients han augmentat considerablement la compra de productes a través d’Internet, fent que moltes botigues físiques que fins fa poc donaven beneficis, hagin de tancar.
Aquest és el cas de la multinacional italiana Benetton, que ha començat el 2025 amb una de les seves crisis més grans i ha decidit posar en marxa un gran pla de reestructuració que durà al tancament de 500 botigues físiques a tot el món.
De totes elles, a Espanya en tancaran 31, 5 de les quals són a Catalunya. En total, i després d’una dura negociació amb els sindicats, el tancament deixarà 138 treballadors al carrer.
Pel que fa a Catalunya, segons ‘fashionunited’, cinc botigues de la marca tancaran portes de forma definitiva. Així, Benetton ja ha tancat les seves botigues a Lleida i Girona, les úniques a cada municipi, i també està previst que tanquin la de Sant Cugat del Vallès.
A més, també tancarà una de les dues botigues que tenen a Mataró —la de la Riera— i una de les dues ubicades a Sabadell.
Aposta per la venda digital
Tot i que alguns mitjans han arribat a parlar de fallida, l’empresa defensa que es tracta d’una reestructuració per apostar fermament per la venda digital per garantir la seva rendibilitat: “Aquesta mesura ens permetrà concentrar-nos en aquelles operacions que impulsen el negoci i continuar creixent de forma sostenible”, va assegurar la companyia en un comunicat.