Després del cas de l‘influencer ‘Germà 3000’ que es va beure set ampolles de licor en directe i va aparèixer mort, avui hem de lamentar una altra mort absurda d’un influencer per un repte viral similar.
És el cas d’un altre famós influencer xinès “Zhongyuanhuangge”, de 26 anys, de la província de Henan, a la Xina Central, que va beure’s una ampolla d’un litre de baijiu, un aiguardent d’arròs tradicional xinès d’alta graduació, en vint segons, durant una transmissió en directe.
Segons el Southern Metropolis Daily, un amic de l’influencer de cognom Zhao va confirmar la notícia dilluns, dient que l’incident probablement va passar el 2 de juny.
ACTIVITATS EXTREMES
Les transmissions de Zhongyuanhuangge eren populars per les activitats extremes que hi duia a terme, com obrir un coco només amb les mans o menjar gran quantitat de bitxo sec molt picant.
En un dels vídeos en què consumia beguda a gran velocitat, el jove va demostrar que el lícor era realment alcohòlic mullant-hi una tovallola de paper i calant-hi foc.
La dona de Zhongyuanhuangge, de cognom Liu, va dir als mitjans de comunicació que moltes persones a Internet deien que el seu marit intentava atraure trànsit per guanyar més diners, però: “Només vull dir que el meu marit era una persona molt responsable amb la família”.
Les autoritats xineses van publicar el setembre de l’any passat una nova regulació per a transmissions en línia segons la qual els esdeveniments en viu hauran de ser emesos amb un retard de temps per poder monitorar els comentaris escrits.
Uns mesos abans, els reguladors van emetre un codi de conducta amb 31 “mals hàbits” per als influencers en què se’ls prohibia difamar la cultura del país, les figures històriques o herois nacionals, a més d’instar-los a evitar la promoció de temes considerats delicats.