Hospitalitzada una hostessa que va estar en contacte amb una passatgera morta per hantavirus

La treballadora està aïllada i sotmesa a proves mèdiques, tot i que, segons fonts hospitalàries, presenta símptomes lleus

07 de maig de 2026 a les 11:44h

Una hostessa de l’aerolínia KLM es troba ingressada a Amsterdam després d’haver estat en contacte amb una passatgera neerlandesa de 69 anys que va morir el 26 d’abril a causa d’una possible infecció per hantavirus. La treballadora està aïllada i sotmesa a proves mèdiques, tot i que, segons fonts hospitalàries, presenta símptomes lleus.

L’aerolínia ha explicat en un comunicat que la passatgera afectada “va estar breument a bord d’un avió” de KLM el dia abans de la seva mort, a Johannesburg (Sud-àfrica), però no va arribar a volar. “A causa del seu estat de salut, la tripulació va decidir no permetre-li volar”, ha detallat la companyia.

Segons el mateix comunicat, Ahir al vespre, l'Institut Nacional de Salut Pública i Medi Ambient dels Països Baixos va informar la companyia que una de les persones neerlandeses que va morir pel virus havia estat breument a bord d’un avió el 25 d’abril de 2026. A causa del seu estat de salut, la tripulació va decidir no permetre-li volar. La passatgera va morir posteriorment a Johannesburg”.

El vol implicat és el KL592 (codi compartit AF8282, DL9560, SK6855), que va sortir de Johannesburg cap a Amsterdam a les 23.15 h. Després de retirar la passatgera de l’embarcament, el vol va continuar amb normalitat.

KLM ha indicat que, per precaució, s’està contactant amb tots els passatgers del vol a través del GGD, el servei de salut pública dels Països Baixos. La investigació continua oberta per determinar l’abast del possible risc de contagi.