Divendres, 25 d'abril de 2025
És notícia

Una baratíssima marca de roba es declara en fallida i farà una “liquidació ordenada”

Avatar photo
L’empresa ha intentat mantenir converses amb gairebé 200 possibles compradors per mantenir-se en actiu, però no han pogut tancar cap acord
Botiga Forever 21

Els canvis en els hàbits de consum, on les compres per internet són cada cop més freqüents i en les quals es prioritzen els preus competitius, estan provocant un autèntic terratrèmol en la indústria de la moda. Moltes marques són incapaces d’adaptar-se i la irrupció de Shein, Temu i altres plataformes similars estan accelerant el tancament o la reconversió de molts d’aquests negocis.

Una de les últimes marques afectades per aquests canvis ha estat Forever 21, que s’ha declarat en fallida per segon cop als Estats Units i ja ha anunciat que durà a terme “una liquidació ordenada” de les seves activitats al país.

Malgrat tot, els responsables de la companyia estan oberts a ser comprats o absorbits per una altra empresa o a vendre els seus actius per continuar operant. De moment, però, han tingut converses amb uns 200 possibles compradors, però no s’ha tancat cap acord amb ells.

Antic local de Forever 21 a la Maquinista de Barcelona

El codirector de reestructuració de la marca, Stephen Colulombe, ha culpat Shein i Temu de la fallida de Forever 21, ja que, segons explica, aquestes marques es veuen beneficiades d’una normativa americana en què les mercaderies valorades en menys de 800 dòlars no han de pagar aranzels en enviaments als Estats Units.

Donald Trump, el nou president americà, ja ha anunciat la seva intenció de posar fi a aquesta exempció, com a mínim als productes provinents de la Xina, que afectaria també altres plataformes com AliExpress.

De fet, Forever 21 va fer-se un lloc entre les grans marques de moda a tot el món gràcies als seus preus competitius, amb peces de roba per preus que podien quedar-se en 3 euros. Però ni amb aquests preus ha pogut competir amb els preus i la comoditat que ofereixen les grans plataformes xineses.

En el cas de Forever21, però, tot sembla indicar que el mal ja està fet. L’any 2019, la companyia va declarar-se en fallida per primer cop per poder fer una reestructuració del seu negoci. Arran d’aquesta situació, va tancar diverses botigues als Estats Units i va abandonar el mercat d’Àsia i Europa, tot i que després va ser comprada per l’empresa Sparc Group, tal com recull ‘El Mundo’.

 

Què passarà amb Forever 21 a la resta del món?

El tancament de Forever 21 als Estats Units no implica necessàriament la seva fi com a marca de roba. A la resta del món, segons els mitjans especialitzats, la marca seguirà funcionant a través de les seves botigues físiques i també de la seva web, ja que la marca com a tal no està en venda, sinó només la seva operativa als Estats Units.

Pel que fa a Catalunya, però, cal recordar que l’única botiga que tenien al territori, ubicada al centre comercial La Maquinista, ja va tancar fa un temps.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
coordinador habitatge andorra

La Coordinadora per l’Habitatge Digne fa una crida a la ciutadania a la manifestació del 5 d’abril

Notícia següent
incendi gava

S’incendien uns baixos a Gavà, i afecten diversos vehicles i material

Notícies relacionades