Una incidència tècnica en un dels principals proveïdors de sistemes de facturació i embarcament de les aerolínies ha provocat aquest dissabte retards i cancel·lacions en diversos aeroports europeus. Segons ha informat l’aeroport de Brussel·les en un comunicat, es tracta d’un ciberatac al proveïdor de serveis que afecta diferents instal·lacions del continent i que, de moment, obliga a fer el procés de check-in de forma manual.
Els aeroports més afectats són els de Londres Heathrow, Brussel·les i Berlín, on centenars de passatgers han vist alterats els seus plans de viatge. A Brussel·les, les autoritats han recomanat als viatgers comprovar l’estat del vol abans de desplaçar-se fins a l’aeroport i només acudir-hi en cas que estigui confirmat. A més, han aconsellat arribar amb un mínim de dues hores d’antelació per als vols dins l’espai Schengen i amb més de tres hores en el cas dels serveis internacionals de llarga distància.
Des de Londres, l’aeroport de Heathrow ha reconegut problemes tècnics relacionats amb el proveïdor Collins Aerospace, que treballa per resoldre la situació “el més ràpid possible”. Per tal de pal·liar les afectacions, el recinte ha reforçat el personal a les zones de facturació i ha recomanat als viatgers arribar-hi amb la màxima antelació.
Tot i els incidents registrats a altres països, fonts d’AENA han assegurat que l’aeroport de Barcelona-El Prat es manté plenament operatiu i que, per ara, no registra cap afectació derivada de l’avaria.