Tesla cridarà a revisió més de 2 milions de vehicles de tota la seva gamma per corregir defectes en els sistemes que han de garantir que els conductors parin atenció quan utilitzen el pilot automàtic.
Documents publicats dimecres pels reguladors de seguretat dels Estats Units informen que la companyia d’Elon Musk enviarà una actualització de programari per solucionar els problemes.
La mesura es produeix després d’una investigació de dos anys de l’Administració Nacional de Seguretat del Trànsit a les Carreteres (NHTSA, per les sigles en anglès) sobre una sèrie d’accidents que van tenir lloc mentre es feia servir el sistema de conducció parcialment automatitzada Autopilot. Alguns van ser mortals.
L’agència diu que la seva investigació va trobar que el sistema d’Autopilot, per garantir que els conductors estiguin parant atenció pot ser inadequat i “pot conduir a un ús previsible del sistema”.
QUINS MODELS AFECTA
La crida a revisió cobreix gairebé tots els vehicles que Tesla va vendre als Estats Units i inclou els fabricats entre el 5 d’octubre del 2012 i el 7 de desembre d’aquest any. L’actualització del programari inclou controls i alertes addicionals “per animar encara més el conductor a complir la seva responsabilitat de conducció contínua”, diuen els documents.
L’actualització de programari es va enviar a certs vehicles afectats dimarts i la resta la rebrà en una data posterior, segons els documents.
QUINS PROBLEMES TÉ L’AUTOPILOT?
L’Autopilot inclou característiques anomenades Autosteer i Traffic Aware Cruise Control. La primera es fa servir quan el vehicle circula en autopistes; l’altra és més sofisticada anomenada Autosteer i es pot activar als carrers de la ciutat.
Sembla que l’actualització del programari limitarà l’ús del sistema Autosteer. “Si el conductor intenta activar l’Autosteer quan no es compleixen les condicions, la funció avisarà el conductor que no està disponible mitjançant alertes visuals i acústiques, i l’Autosteer no s’activarà”, diuen els documents de la crida a revisió.
Tesla, va afirmar que no estava d’acord amb l’anàlisi de l’agència, però va accedir a un esforç per resoldre la investigació. Fa anys que els defensors de la seguretat automobilística demanen una regulació més estricta del sistema de monitoratge del conductor, que detecta principalment si les seves mans són al volant.
Autopilot pot dirigir, accelerar i frenar automàticament al seu carril, però és un sistema d’assistència al conductor i no pot conduir per si mateix malgrat el seu nom. Proves independents han descobert que el sistema de control és fàcil d’enganyar, tant que s’ha enxampat conductors conduint ebris o fins i tot asseguts al seient del darrere.
En el seu informe de defectes presentat davant de l’agència de seguretat, Tesla va reconèixer que els controls d’Autopilot “poden no ser suficients per evitar el mal ús del conductor”.