L’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC) ha notificat durant la matinada d’aquest dimecres, 26 de juliol, un terratrèmol registrat a l’Alt Urgell, prop de la frontera amb Andorra.
El sisme ha estat suau, amb una magnitud de 2,2, però ha pogut sentir-se en algunes zones pròximes a l’epicentre. Ha estat cap a les 1:25 h de la matinada quan algunes persones asseguren haver notat com un “tro”. Afortunadament, no s’han registrat danys ni a Catalunya ni a Andorra.
El terratrèmol s’ha registrat en una zona on no és estrany que es produeixin aquesta mena de fenòmens. Ara fa uns mesos, concretament el 25 d’abril, ja se’n va registrar un altre de magnitud, 2,6.
A més, en els últims dos anys se n’han registrat quatre més, sent el més fort d’ells el registrat l’1 de febrer del 2022, amb una magnitud de 3,8.
Confirmació de #Terratrèmol de magnitud 2.2 a Alt Urgell https://t.co/VkgHz8IXeb pic.twitter.com/KOmPHUlgF6
— ICGC. Generalitat (@ICGCat) July 25, 2023