Martínez ha afirmat que el moment actual comporta haver de reinventar-se i buscar la col·laboració entre festivals de petit i gran format per poder “resistir fins que el context millori”. En el cas del Dansàneu, creu que les dimensions dels espais on es programen els espectacles i les característiques de les seves propostes, que no estan pensades per a un públic multitudinari, han contribuït a què l’organització hagi fet l’esforç d’intentar tirar-lo endavant fins al final. Un altre motiu té a veure amb la “preservació” dels artistes, tenint en compte les dificultats per les què hi passen.
Tot i això, s’han eliminat algunes iniciatives, com ara els tastets de productes locals, per aconseguir que “l’experiència sigui la més segura possible”, ha dit la directora del Dansàneu. Així, s’ha optat per un tipus de mobilitat que discorri pel circuit que està marcat, tot i que aquesta impliqui que no es pugui “compartir ni comentar”, fet que per Martínez és “el mal menor” si és té en compte que la prioritat està en la salut i en evitar el risc de contagi de la covid-19.
El circ contemporani i la música d’arrel, fusionades aquest divendres en un espectacle
En el tram final de la programació del Dansàneu, aquest divendres s’estrena una proposta encarregada des del festival que barreja el circ contemporani amb la música d’arrel del percussionista pirinenc Arnau Obiols. L’objectiu de Nilak és treballar en favor de la creació, a partir de l’any que ve, d’un espai escènic itinerant dirigit a aquelles comarques que no tenen cap teatre o equipament cultural, segons ha explicat un dels seus integrants, Oriol Escursell, que ha afegit que participen en iniciatives com aquesta per buscar sinergies.
Una de les peces que integren aquest muntatge està vinculada a una cançó de bressol, on amb l’ajuda d’una faixa es podrà veure l’evolució de la vida humana, segons ha dit una de les acròbates que la protagonitzen, Àfrica Llorens. En el seu cas, explica que enguany ha d’actuar amb un públic que veu des de més lluny i sense saber “si somriu o no”. Així, diu que si normalment el contacte és molt proper, ara la interacció es produeix bàsicament en el moment dels aplaudiments.