Aprendre català practicant-lo en converses quotidianes és l’objectiu de les 20 noves parelles lingüístiques que s’han format a Vila-seca en una nova edició del programa Voluntariat per la Llengua (VxL). La iniciativa, impulsada per l’Oficina de Català del municipi, permet que voluntaris i persones que aprenen l’idioma es trobin regularment per parlar en un ambient distès.
En aquesta edició presencial, els participants faran una hora de conversa a la setmana durant deu setmanes, fins a completar les deu hores de pràctica previstes pel programa.
Aprendre català amb persones d’arreu del món
Les parelles estan formades per una persona voluntària que parla català amb fluïdesa i una persona aprenenta que ja en té nocions bàsiques i vol millorar la seva capacitat de comunicar-se.
En aquesta edició hi participen aprenents procedents d’Alemanya, Romania, Colòmbia, Argentina, Xile, Perú, Veneçuela, Brasil, Ucraïna, el Marroc i Panamà, a més de persones arribades d’altres punts de l’Estat espanyol.
Durant l’acte de presentació, l’Oficina de Català ha explicat el funcionament del programa i ha repartit material de suport per complementar l’aprenentatge dels participants.
Com funciona el Voluntariat per la Llengua?
El programa aposta per la conversa com a eina per guanyar confiança i fluïdesa en català. Les trobades permeten practicar l’idioma en situacions quotidianes, sense la pressió d’una classe convencional, mentre les persones voluntàries ajuden els aprenents a familiaritzar-se amb l’ús oral de la llengua.
L’organització també fa un seguiment de les parelles durant el període de participació.
Com participar en les pròximes edicions?
Les persones interessades a sumar-se a futures edicions, tant com a voluntàries com a aprenents, poden contactar amb l’Oficina de Català de Vila-seca, situada al carrer de l’Hospital, 1.
-
Telèfon: 977 94 99 48
-
Correu electrònic: vila-seca@cpnl.cat
Voluntariat per la Llengua és un programa de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura, gestionat arreu de Catalunya pel Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL).
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
