Aquest matí s’ha dut a terme l’enderroc del Pessebre de Sorra de la Pineda. Milers de persones han visitat el Pessebre de Sorra durant els 33 dies que ha estat exposat al Parc del Pinar del Pinaret. “La xifra sempre és una incògnita però sempre parlem de milers perquè tenim la percepció que cada any la influència és major i massiva”, ha explicat el president del Patronat de Turisme de Vila-seca, Pere Segura.
El Pessebre de la Pineda “va néixer com un reclam en l’època del Nadal i aquest objectiu l’ha aconseguit amb molt bones xifres perquè és una de les accions que fem en el període nadalenc amb més èxit”, ha comentat Segura. La sorra del pessebre, aproximadament 400 tunelades, es reutilitza cada any. El president del Patronat ha explicat que “de tant en tant, es duu a terme un procés de manutenció per tal que no hi hagi cap pedra petita que pugui dificultar el treball de l’escultor”.
Cada any, la temàtica del pessebre és nova i això li aporta un caire d’originalitat. “La temàtica del Pessebre de Sorra canvia cada any i, per tant, el pessebre any rere any és diferent”, ha assegurat Pere Segura. En el 2018, la temàtica de les figures bàsiques del pessebre com el nen Jesús o la Verge Maria tenien un aspecte de paper. Aquest 2019 serà la 20a edició, Segura ha explicat que “la voluntat és que sigui especial perquè 20 anys no es compleixen sempre i llavors intentarem fer alguna cosa diferent”. I ha afegit: “Crear cada any un pessebre diferent és un repte, però és una cosa amb la qual ens apassiona participar i apostar-hi”.