Un gran nombre d’usuaris han observat amb sorpresa la presència d’un “tren” de llums en el cel de la seva regió, especialment visible des de les zones costaneres.
Aquesta anomalia es deu al sistema de satèl·lits Starlink, propietat d’Elon Musk i la seva companyia SpaceX, el qual consta actualment de 60 satèl·lits orbitant a una alçada de 440 km i girant constantment al voltant de la Terra.
El projecte Starlink va ser concebut per SpaceX amb l’objectiu de crear una constel·lació de satèl·lits d’internet que oferís una cobertura global de banda ampla, baixa latència i baix cost. Des del llançament dels primers satèl·lits el 2019, Starlink ha col·locat més de 3.000 satèl·lits en òrbita terrestre baixa (LEO) el setembre de 2022.
Els satèl·lits de Starlink han estat dissenyats per proporcionar internet de banda ampla d’alta velocitat per satèl·lit a tot el món, i es pot utilitzar per a transmissions en línia, videojocs, videoconferències, i principalment a zones allunyades.
La visibilitat dels satèl·lits Starlink a la regió va ser registrada a les 19:32 hores segons la web FindStarlink, i es preveu que es mantinguin visibles en els dies 13, 14, 15 i 16 si les condicions meteorològiques ho permeten.