Els primers tres caps de setmana d’agost estan carregats de música a les terrasses dels bars de la Canonja. Aquesta iniciativa impulsada per l’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament pretén donar més visibilitat i promoure la participació dels establiments de restauració del poble en un dels esdeveniments més significatius del municipi, la Festa Major d’estiu.
Així doncs els dissabtes i diumenges d’agost, tots els canongins saben que poden gaudir d’un bon vermut musical a les terrasses dels bars del poble. “És una manera de promocionar la restauració local i que la gent surti de casa a fer el vermut, aprofitant que són festes”, ens comenta la regidora de Promoció Econòmica, Lídia Muñoz.
Els bars que han participat en aquesta iniciativa que ja fa anys és dur a terme a la Canonja, han estat: Orpheus, Antídot, Take off, Com a casa, Bar la Font i Pizzeria Brutale. L’Ajuntament, promotor dels vermuts, hi col·labora posant els grups musicals que actuen cada cap de setmana i enguany ha incorporat una nova idea que ha tingut molt bona acollida, tal com ens apunta la regidora Lídia Muñoz: “Com que els vermuts són al migdia i fa molta calor vam decidir fer uns ventalls i uns barrets corporatius amb la imatge turística de “la Canonja redescobreix-la” que han tingut molt d’èxit. De fet els posàvem cada dia en iniciar el vermut i en 5 minuts ja no n’hi havia”.

La valoració que es fa tant des de l’Ajuntament com des dels bars que hi han participat, és molt positiva i tots estan engrescats per fer-ho de nou l’any que ve. El que si es proposa des de la regidoria de Promoció Econòmica per la pròxima Festa Major és “poder fer algun vermut al vespre, ja que no fa tanta calor a les terrasses i també podria tenir molt bona acceptació”.
La majoria dels bars han servit més de 500 vermuts, amb tapa inclosa, i alguns han acabat les existències. “Això és un bon senyal que la gent li agrada la proposta de fer poble i aprofitar els migdies del cap de setmana per fer el vermut a casa”, conclou Lídia Muñoz.