Altafulla comptarà per primera vegada amb el servei de la unitat mòbil de la Policia Nacional (VIDOC) destinada a la tramitació del DNI i el passaport, gràcies a la col·laboració entre el cos policial i l’Ajuntament d’Altafulla.
El servei s’oferirà el dimecres 5 de novembre de 2025, de 9.30 h a 13.15 h, al carrer Sant Martí, on s’instal·larà la unitat mòbil. Per motius d’espai i seguretat, el carrer Baixada del Pilar de 8 romandrà tancat al trànsit durant tota la jornada.
La ciutadania podrà realitzar tràmits habituals com renovacions del DNI per caducitat o pèrdua, canvis de domicili, primeres inscripcions i renovacions de passaport, sense necessitat de desplaçar-se fora del municipi. No obstant això, les modificacions que afectin dades de filiació (com el nom, cognoms o data de naixement) hauran de fer-se a una oficina tradicional.
El sistema de cites s’ha habilitat a través d’una agenda digital al web municipal, on es poden reservar franges de 15 minuts. Dues cites simultànies es gestionaran en cada franja, amb dos agents treballant en paral·lel.
Pel que fa als tràmits, el pagament només s’acceptarà en efectiu: 12 € per al DNI i 30 € per al passaport. Les persones que necessitin renovar ambdós documents hauran de sol·licitar dues cites consecutives. Les fotografies hauran de ser recents, en color i amb fons blanc. En el cas de famílies nombroses, la tramitació serà gratuïta presentant el títol en vigor.
Per a menors d’edat o persones incapacitades, serà obligatòria la presència de la persona tutora o qui tingui la pàtria potestat.
Amb aquesta primera visita de la unitat mòbil VIDOC, Altafulla facilitarà als veïns la renovació o expedició dels seus documents d’identitat sense desplaçaments, reforçant el compromís municipal amb la proximitat i l’atenció personalitzada.