L’Ajuntament d’Altafulla informa que el servei públic de barbacoes de l’Ermita de Sant Antoni ja està disponible per a la ciutadania. Situat en un entorn natural i emblemàtic, aquest espai ofereix les millors condicions per gaudir d’un dia a l’aire lliure amb família o amics.
El recinte disposa de vuit barbacoes d’ús públic, zona de pícnic amb taules i bancs de pedra i serveis de lavabos públics, pensats per garantir una estada còmoda i agradable. És un espai ideal per desconnectar, compartir bons moments i gaudir de la natura en un entorn tranquil i acollidor.
L’Ajuntament d’Altafulla recorda la importància de respectar les normes d’ús, mantenir l’espai net i consultar les possibles restriccions per risc d’incendis abans de fer-ne ús.
Segons la normativa de la Generalitat de Catalunya, no es pot fer foc en terrenys forestals ni en la franja de 500 metres que els envolta entre el 15 de març i el 15 d’octubre, tret d’autorització expressa. Fora d’aquest període, és possible encendre foc (com barbacoes) complint les condicions de seguretat establertes.
Procediment de reserva
Per tal de poder utilitzar les barbacoes, cal seguir el següent procediment:
1. Presentar una instància, indicant la data i el número de taules que es necessiten, amb una antelació mínima de cinc dies. L’assignació es realitza per ordre d’entrada al registre de l’Ajuntament.
2. El dijous o divendres anterior a la reserva, s’ha d’efectuar un dipòsit en efectiu de 10 € per taula i barbacoa, amb un màxim de tres taules, en el moment de recollir les claus (gestió presencial amb cita prèvia a l’Oficina d’Atenció Ciutadana).
3. El retorn de les claus es farà el dilluns següent al cap de setmana d’ús a partir de les 11 h i fins l’endemà dimarts. Si l’espai està en bon estat, es procedeix al retorn de la fiança (gestió presencial i amb cita prèvia a l’Oficina d’Atenció Ciutadana).
4. Si la persona que ho sol·licita no pot venir ni a recollir ni a retornar les claus, haurà d’autoritzar en un document la persona que realitzarà aquests tràmits en el seu nom.
La instància es pot tramitar mitjançant el registre electrònic amb identificació digital (idCatMòbil, certificat digital, DNIe o Cl@ve) o presencialment a l’Ajuntament (cal demanar cita prèvia) en horari de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores.