Torredembarra habilita un nou parc de socialització per a animals de companyia als Munts

L’equipament, de 1.154 m² i amb un pressupost de 36.157,68 €, recupera un espai d’aparcament i incorpora tancament, il·luminació, bancs, papereres i una font adaptada

06 de novembre de 2026 a les 14:15h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

L’Ajuntament de Torredembarra ha habilitat un nou parc de socialització per a animals de companyia al barri dels Munts, en un espai de 1.154 m² situat a la confluència de l’avinguda del Canyadell amb els carrers del Tràngol, de la Calma i de la Tramuntana.

L’actuació ha permès recuperar una superfície que fins ara s’utilitzava principalment per a l’estacionament de vehicles i autocaravanes i transformar-la en una zona d’ús ciutadà pensada tant per als animals de companyia com per a les persones residents al barri.

516 Nou parc animals companyia els Munts.2

Equipament i millores urbanístiques

El nou parc disposa de tancament per delimitar l’espai, il·luminació, bancs, papereres i una font adaptada per als animals. Les obres han comptat amb un pressupost de 36.157,68 €.

A més, també s’han ampliat les voreres de l’entorn per millorar l’accessibilitat i facilitar el pas de les persones vianants. En els pròxims mesos, l’Ajuntament completarà l’actuació amb la plantació d’arbrat i vegetació, amb l’objectiu d’incorporar zones d’ombra i millorar l’entorn del parc.

Convivència, socialització i ús responsable

Segons el consistori, aquest nou espai vol funcionar no només com un indret perquè els animals puguin relacionar-se i socialitzar, sinó també com un punt de trobada per al veïnat dels Munts, amb unes instal·lacions orientades a afavorir la convivència i l’ús compartit de l’espai públic.

En aquest sentit, l’Ajuntament ha fet una crida a les persones usuàries perquè mantinguin el parc net i en bones condicions i en facin un ús responsable, respectant les normes de convivència i la resta de persones i animals.

El regidor de Serveis i Via Pública, Vale Pino, ha destacat que «amb aquesta actuació recuperem un espai que fins ara tenia un ús molt diferent i el posem a disposició dels veïns i veïnes dels Munts. Hem volgut crear una zona més amable i accessible, que pugui ser utilitzada tant per les persones com pels animals de companyia».

Per la seva banda, la regidora de Benestar Animal, Angie Muñoz, ha assenyalat que «disposar d’espais adequats perquè els animals de companyia puguin relacionar-se és important per afavorir-ne el benestar i facilitar una bona convivència. Aquest parc ofereix un espai específic per a aquesta finalitat, que cal que tothom utilitzi amb respecte i responsabilitat».

Una actuació que se suma a altres àrees similars

Aquest nou equipament s’afegeix als parcs de socialització d’animals de companyia que ja hi ha al municipi, situats al carrer de Viló, al carrer de l’Hort de l’Oca i al carrer de Pompeu Fabra.

Sobre l'autor
marta gutierrez
Marta Gutiérrez
Veure biografia
El més llegit