Torredembarra forma un caporal en detecció de drogues per impulsar la futura Unitat Canina

La Policia Local avança en la preparació d’aquest nou recurs amb una formació de 520 hores a Burgos que ha completat el caporal Sergio Paños amb el seu gos

09 d'octubre de 2026 a les 14:49h

La Policia Local de Torredembarra continua avançant en la posada en marxa de la futura Unitat Canina, un dispositiu concebut per reforçar les tasques de prevenció i de seguretat ciutadana en l’àmbit municipal.

En aquest procés, el caporal Sergio Paños ha finalitzat una formació especialitzada de 520 hores com a guia caní detector de drogues, un programa que ha dut a terme de manera voluntària a Burgos i en el qual ha participat juntament amb el seu gos.

Una eina per ampliar la capacitat operativa

La regidora de Seguretat Ciutadana, M. Carmen Martín, ha destacat que «aquesta formació és un pas més per fer realitat la futura Unitat Canina, que ens permetrà ampliar les eines de prevenció de la Policia Local i millorar la capacitat d’actuació en determinades situacions».

El programa ha combinat continguts teòrics i pràctics per preparar el binomi format pel guia i l’animal perquè pugui treballar en diferents entorns i situacions operatives, amb tècniques específiques orientades a la detecció i a la intervenció preventiva.

Tècniques de detecció i àmbits d’actuació

Entre els aprenentatges incorporats hi figura el marcatge lapa, un sistema de detecció passiva en què el gos assenyala amb precisió la localització de l’olor de la substància per a la qual ha estat ensinistrat, sense necessitat de contacte directe amb aquesta.

Aquestes capacitats poden resultar útils en controls policials i actuacions preventives en espais públics, vehicles, equipatges, zones d’oci i esdeveniments amb una elevada afluència de persones. La futura unitat també podrà intervenir en accions de proximitat i en tasques de caràcter pedagògic i preventiu.

Clausura del programa a Burgos

La formació ha conclòs amb un acte de clausura celebrat a Burgos, on el delegat del Govern a Castella i Lleó, Nicanor Sen, i el secretari general d’Institucions Penitenciàries, Ángel Luis Ortiz, han lliurat els diplomes als professionals participants, entre els quals hi havia policies locals de diversos municipis.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara