Dijous, 25 d'abril de 2024
És notícia

La ciutadania de Salou pot consultar on line totes les mesures, activitats i serveis que ha impulsat l’Ajuntament arran de la COVID-19

Avatar photo

Els salouencs i les salouenques ja disposen d’un recull online per consultar totes les mesures, serveis i activitats impulsades arran de la crisi sanitària provocada per la COVID-19. Aquest compendi es pot consultar al següent enllaç: https://mesuressalou.wixsite.com/covid

L’Ajuntament de Salou ha elaborat aquest portal per resoldre els dubtes que pugui tenir la ciutadania davant la situació actual; i posar a l’abast de tots els sectors de la població els recursos i serveis actius que presta el Consistori, amb la finalitat de garantir el benestar i l’atenció constant a les persones que viuen al municipi.

Es tracta d’una col·lecció en format blog que compta amb les accions municipals i supramunicipals, amb tota la informació que pugui ser d’utilitat. A aquest portal s’hi pot accedir tant des d’un ordinador, com des d’un telèfon mòbil o tauleta.

El recull inclou els següents apartats:

– Mesures econòmiques: Són les que ha determinat l’Ajuntament de Salou i van dirigides als comerciants, autònoms, PIMEs i altres sectors que s’han vist afectats per la declaració de l’estat d’alarma.
– Aquest apartat contempla, també, informació sobre la iniciativa de comerç a domicili SlowShopping.cat, per a establiments comercials, que consisteix en portar les compres de proximitat a les cases dels clients que actualment es troben confinats.
– Mesures de neteja, recollida de residus i salubritat urbana: Inclou els serveis de caràcter essencial, vinculats, directament, a la protecció de la salut, la salubritat i la higiene urbana, la seguretat i el benestar de les persones. Aquests serveis fan referència a la recollida de residus i neteja viària; a la neteja i desinfecció de centres i edificis públics; i a la xarxa de sanejament municipal. També s’indica l’increment del servei d’hidroneteja per intensificar els treballs de desinfecció en espais públics urbans; així com la suspensió del servei de la Deixalleria municipal.
– Mesures d’infància i joventut: Aquest post especifica totes les accions realitzades des dels departaments d’Infància i Joventut per tal d’oferir una estada de confinament més amena, amb tallers i activitats pels més petits de la casa i també pels joves. Així mateix, indica el tancament dels parcs i llocs d’oci públics, fins a nova ordre.
– Mesures culturals i educatives: Les àrees de Serveis Culturals i Serveis Educatius també han inclòs les seves iniciatives, com: la creació d’un dossier d’activitats i tallers, amb la participació de les entitats culturals del municipi; l’adaptació de l’Hora del Conte de la Biblioteca; l’ajornament de la preinscripció i la matrícula del curs 2020-2021; i el tancament dels centres educatius, que integren totes les etapes.
– Mesures de gestió i tràmits en línia, a través de la Seu electrònica: L’Ajuntament de Salou va suspendre tots els tràmits administratius presencials i ha reforçat la gestió electrònica en línia. Aquest apartat inclou informació sobre: el servei de videoconferència, a més de les vies telefòniques i de correu electrònic, per atendre la ciutadania; el procediment de sol·licitud de certificat d’empadronament per demanar la moratòria del pagament d’hipoteques a l’habitatge; entre d’altres tràmits i gestions que es poden fer, en línia.
– Mesures de serveis als veïns i veïnes de Salou: En aquest post, es poden trobar mesures de caràcter social per als i les residents del municipi, com són: la campanya “Trucades Amigues”, per a l’acompanyament telefònic a persones grans o que viuen soles; el reforçament de les vies d’atenció telemàtiques de Serveis Socials, per tal de poder continuar garantint l’atenció i la prestació dels serveis bàsics a les famílies i les persones que es trobin en situació de vulnerabilitat; la creació del cos de voluntariat per ajudar les persones en situació de risc; i la distribució de targetes moneder de beques menjador escolar a domicili, a traves de Serveis Educatius.
– També es poden consultar les mesures que s’han anat prenent des del Patronat Municipal de Turisme, com la recent donació a Cáritas del menjar previst a la degustació que estava contemplada a la fira de turisme de Moscou (MITT); i la cessió de material de prevenció, com guants higiènics, que tenia el Patronat a la seva seu, a la regidoria de Benestar Social; entre d’altres accions. Així mateix, l’entitat ha impulsat diverses iniciatives a través dels seus perfils a les xarxes socials, per fomentar la participació de la ciutadania.
A més, s’han habilitat enllaços, en cada apartat, a altres pàgines web supramunicipals, on es poden trobar mesures impulsades pel Govern de l’Estat i per la Generalitat de Catalunya.

Segons ha explicat l’alcalde de Salou, Pere Granados, “amb la posada a disposició d’aquesta guia, la nostra voluntat és ajudar els salouencs i salouenquesa a que tinguin el màxim d’informació i d’orientació sobre les iniciatives i recursos que s’han posat en marxa per combatre els efectes d’aquesta crisi sanitària, social i econòmica”; i “perquè puguin trobar, de seguida, totes les mesures recopilades en un sol ducument, de forma que se sentin ben atesos i recolzats”. Assenyala també que ‘oferim a les persones aquesta nova eina perquè puguin consultar, en qualsevol moment i des de qualsevol dispositiu, aquest recull d’accions, serveis i iniciatives que estem duent a terme des de l’Ajuntament i des d’altres administracions, per tal d’ajudar a mitigar els efectes del coronavirus i posar al seu abast instruments de suport i de gestió” .

El blog incorpora, així mateix, un formulari de participació al cos de voluntariat, per atendre persones que pertanyin a grups de risc. Només cal emplenar els camps de nom i cognoms, adreça de correu electrònic i telèfon de contacte. Un cop enviat el formulari, l’Ajuntament de Salou es posarà en contacte amb la persona interessada, per concretar els passos a seguir.
Per a qualsevol dubte i/o consulta, el blog compta amb un segon formulari de contacte per traslladar la petició a l’Ajuntament. Només cal apuntar el nom, telèfon, correu electrònic i direcció postal. També s’haurà d’especificar l’assumpte de la consulta i fer un breu comentari explicatiu.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Pobla de Mafumet repartirà mascaretes per a tots els seus habitants

Notícia següent

Roses i senyeres als balcons i lectures en veu alta protagonitzen un Sant Jordi de confinament

Notícies relacionades