Dissabte, 20 d'abril de 2024
És notícia

UGT denunciarà a Inspecció de Treball les empreses que no garanteixin la seguretat

Avatar photo
Davant de la decisió del confinament parcial, UGT creu que aquesta mesura no suposa en cap cas el retorn a la normalitat laboral d’abans de l’emergència de la COVID-19. Per tant, cal que totes les empreses portin a terme totes les mesures necessàries per garantir la seguretat de tots els treballadors i treballadores i les seves famílies. Per a la UGT, totes aquelles empreses i centres de treball que no estiguin en disposició de garantir aquestes mesures de seguretat, no s’han d’incorporar a l’activitat.

La UGT recorda que les empreses han d’adoptar les mesures organitzatives i proveir dels mitjans necessaris perquè les persones treballadores puguin protegir i garantir la distància interpersonal, perquè ningú pot fer triar als treballadors i treballadores entre treballar segurs o tenir dificultats per mantenir la seva ocupació.

És obligatori que les empreses facilitin els EPIs adequats als treballadors i en garanteixin la seva seguretat. La Llei 31/1995, de prevenció de riscos laborals en el seu article 17.2, estableix l’obligació de l’empresari de proporcionar als seus treballadors equips de protecció adequats per a l’exercici de les seves funcions, i de vetllar per l’ús efectiu dels mateixos quan, per la naturalesa dels treballs realitzats. La legislació indica que les obligacions de l’empresari en relació als equips de protecció individual són: identificar i avaluar els riscos laborals existents en cada lloc de treball, proporcionar i reposar els EPIs , utilització i manteniment dels EPIs, informació i formació, i  consulta i participació.

A més, cal que les empreses activin els Comitès de Salut Laboral i coordinin les accions amb els representants dels treballadors.

UGT vetllarà perquè totes les empreses portin a terme les mesures de seguretat necessàries i, si es donen casos on això no sigui respectat, ho denunciarà davant la Inspecció de Treball.

A més, UGT vol recordar que segons Resolució del Director del Organismo Estatal de Inspección de Trabajo y Seguridad Social de 20-03-2020, si un treballador es contagia de la COVID-19 a la feina, es considera un problema de salut pública i, per tant, si no es tenien els EPIs adequats, a l’empresa se li pot treure la llicència d’activitats i pot ser denunciada penalment.
Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El transport públic amplia freqüències a partir de dimarts

Notícia següent

La residència Ponent de Tarragona amaga informació sobre els morts per coronavirus

Notícies relacionades