La realitat virtual ens trasllada a l’antiga ciutat romana

Tarragona Turisme inicia una campanya de promoció de l'aplicació Imageen "Reliving Tarraco"

0
405

Tarragona Turisme llança una campanya de promoció de l’aplicació gratuïta Imageen “Reliving Tarraco“. Aquesta aplicació està disponible per a mòbils, tablets i fins i tot ulleres 3D. Aquesta app consisteix en una eina de realitat virtual que aconsegueix traslladar-nos a l’antiga ciutat romana. De moment l’app recull quatre emplaçaments emblemàtics recreant el seu passat i el present. Es recrea l’Amfiteatre, el Circ Romà, el Fòrum local i el recinte de Culte, ubicat on actualment trobem la Catedral.

“Som conscients dels canvis que s’estan produint en la manera de viatjar. Els turistes hiperconnectats busquen informació sobre la ciutat i monuments que visiten però cada cop busquen més viure experiències” ha apuntat la consellera de Turisme, Inma Rodríguez. Per aquest motiu, s’ha posat en marxa aquesta campanya. Tarragona Turisme convida a participar de manera més activa, emocionant i innovadora en la descoberta de la seva història i del seu llegat patrimonial. La campanya s’emmarca en els objectius de l’Any del Turisme Cultural que impulsa la Generalitat i l’Any del Patrimoni Cultural Europeu.
A banda de millorar la qualitat de l’experiència dels visitants es pretén potenciar la marca de Tarragona. La consellera ha assegurat que “els turistes valoren el tracte rebut per part de la comunitat local i alhora els ciutadans aprecien la integració del visitant”. Per aquest motiu, és important implicar els habitants de la ciutat i els agents turístics com a prescriptors de la seva ciutat.

Imageen, disponible per IOS i Android, es pot descarregar de manera gratuïta. Cadascun dels punts de l’aplicació compta amb tres funcionalitats: slider, per poder combinar passat i present de l’emplaçament; avatar, una guia virtual que ensenya com ha canviat l’espai des del passat fins ara i un vídeo explicatiu per descobrir en pocs minuts com es vivia en un temps passat.

Fa gairebé un any i mig que es va posar en marxa dita aplicació. En aquell moment no es va iniciar una campanya potent de comunicació com s’està iniciant actualment. Tot i això, ha aconseguit prop de 200.000 descàrregues. Fins i tot ha sigut descarregada des del Japó. El perfil de l’usuari d’aquesta app és majoritàriament masculí entre 15 i 45 anys. El 70% són nacionals i el 30% restant estrangers. Cal remarcar que Tarragona és la ciutat pionera en aquest tipus de divulgació digital. “Tarragona és un tractor per la resta de ciutats” ha destacat el representant d’Imageen, José Antonio Muñoz, ja que properament més ciutats gaudiran també d’Imageen.

Per aconseguir dota de notorietat aquesta app, es portaran a terme diverses accions de promoció i comunicació. Pel que fa al vessant offline s’instal·laran senyals en els punts de la ruta amb la informació per a la descàrrega, fulletons, postals, cartells i displays. La campanya també inclou un conjunt d’accions promocionals on line dirigides als punts d’informació turística i a hotels, càmpings i apartaments turístics de la ciutat. El gerent del Patronat de Turisme, Ángel Arenas, ha destacat una acció publicitària anomenada call to action. Aquesta acció permet convidar a la ciutat a les persones que es descarreguen l’app però no es troben a Tarragona.

FER UN COMENTARI