Dijous, 4 de juliol de 2024
És notícia

L’Ajuntament de Tarragona modifica el contracte de neteja per evitar que torni a quedar desert

Avatar photo

La consellera de Neteja de l’Ajuntament de Tarragona, Sònia Orts, ha anunciat els canvis que incorporarà la nova licitació del contracte de neteja i recollida de residus. Unes millores que persegueixen fer un salt en el servei de neteja, facilitar la concurrència de les empreses -evitant que torni a quedar desert com el desembre de 2022- i incorporar les demandes veïnals. Pel que fa al control, es mantindrà el que estava previst i es pagarà per “treball fet”.

La nova licitació encara necessitarà l’aprovació d’un Ple on els socialistes estan en minoria. La consellera es mostra segura que podran tirar-lo endavant després de les bones sensacions amb la resta de grups. El dimarts hi haurà una comissió extraordinària i el dijous es portarà al plenari.

 

Set canvis respecte del contracte desert

Aquest nou contracte incorpora set canvis que buscarien que  no tornés a quedar desert i es donaria resposta a la resolució del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic amb la publicació d’un estudi de costos més detallat i algunes correccions.

  1. La primera modificació seria l’increment del preu base de la licitació. Es passa dels 20.506.092,71€ que sumaven els lots 1, 2 i 3 als 21.437.093,19 € que sumarien ara els lots 1 i 2, que els agrupa tots.
  2. En segon lloc, s’incrementa el preu de la inversió augmentant l’interès aplicat de les inversions i passant el contracte de 9 a 10 anys.
  3.  Les despeses generals passarien del 5 al 7%, aplicant-la sobre els costos de personal, explotació i amortització, quan abans era només de personal i explotació.
  4. Es manté el 3% del benefici industrial, però en lloc de calcular-se només sobre el cost de personal i explotació, s’hi afegeix també el d’amortització.
  5. S’incrementa de 10 a 20 anys en l’amortització sobre les obres de la nau. Quan acabi el contracte quedarà valor residual pendent d’amortitzar.
  6. S’afegeix un plus per assolir l’objectiu de selectiva de 350.00€ a l’any, aplicant-se des del primer any de contracte, mentre que abans era a partir del tercer any.
  7. S’inclou el concepte “manteniment” a la fórmula de revisió de preus, ampliant així l’actualització de preus que rebrà l’empresa adjudicatària.

 

Noves mesures de neteja

A més, el govern socialista ha afegit quatre mesures principals en matèria de neteja i recollida selectiva, que “tècnicament són favorables i responen a les necessitats de proximitat amb els veïns”. En primer lloc, la recollida porta a porta de la Part Alta passaran a ser illes emergents. Una actuació que consideren “més netes i tècnicament més adequades”. Es tractaria d’uns contenidors mòbils que s’instal·larien a diversos punts de la Part Alta en determinades hores del dia. Com ja havien anunciat en campanya, el govern també fa desaparèixer la partida per a la flota de camions d’hidrogen, uns 2 milions d’euros que anirien destinats a altres partides. Per a la consellera, “la tecnologia no està prou madura i el fet de no saber el preu de l’hidrogen i on repostar genera inseguretat a les empreses”.

Pam a pam a Tarragona

D’altra banda, refermen el compromís de fer realitat el ‘Pam a pam’, que s’inclou a les noves mesures del contracte. D’aquesta manera, es treballa cada carrer de manera intensiva amb la retirada de vehicles un cop l’any. La mesura, però, no va lligada estrictament al contracte, ja que s’iniciarà aquest mateix any. L’última acció serà l’oferiment d’un solar municipal situat a la carretera de València com a aparcament pels vehicles de reserva de l’empresa adjudicatària. El preu de lloguer seria assequible al preu de mercat.

La nau que oferirà l’Ajuntament a carretera de València

 

Els treballadors, “primoridials” 

En un altre àmbit, la consellera també ha recordat que “els treballadors i treballadores són una part primordial” i han anunciat millores per aquest col·lectiu. “Una manera que les empreses s’interessin pel contracte és sobretot respectant els drets dels treballadors i treballadores”, apuntava. Les despeses de personal es calculen a partir del conveni col·lectiu, però alhora un plus d’un 2,43% i tenint en compte la possibilitat d’un 5% d’absentisme o els plusos preexistents del conveni.

Amb tot això, en els lots 1 i 2 sorgeix la possibilitat de contractació de 7 persones més a la plantilla, així com amb noves partides que es facilita la incorporació de personal (com seria el punt anterior de despeses generals i l’eliminació dels vehicles d’hidrogen). Així mateix,  es continua amb el lot 2 per afavorir la contractació social.

Quan estarà en marxa?

Tot i que el govern pretén aprovar el contracte el pròxim dijous 27 de juliol, l’adjudicació de la nova empresa no serà fins a l’abril o el maig de 2024. A més, el contracte planteja una renovació de la maquinària. Per tant, haurà de passar un any més perquè estigui tot a punt i no estarà en marxa fins a l’abril o el maig de 2025.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Utilitzar els vals escolars a Valls tindrà com a premi entrades gratis de cinema

Notícia següent

Fèlix Alonso i Jordan Jordan fan una crida al vot útil contra la dreta per no posar en perill les infraestructures ebrenques

Notícies relacionades