Tarragona, ciutat d’anunci

Tarragona s’ha convertit en el primer municipi de Catalunya – fora de l’àrea metropolitana de Barcelona – on s'hi realitzen més produccions audiovisuals.

“Tarraco, civitas ubi ver aeternum est”. Tarragona és coneguda per aquest epítet: “Tarragona, la ciutat on la primavera és eterna”, que és tal com la descrivia l’emperador Adrià. I és que els romans s’enamoraren de la ciutat per la seva climatologia mediterrània i costanera, però també de la seva posició estratègica. Diuen que la  història es repeteix, per això avui dia, les productores també la valoren i l’escullen com a plató d’anuncis, sessions fotogràfiques i pel·lícules gràcies a aquests factors que tant idolatraven els romans. Situada a menys d’una hora de Barcelona, també ofereix uns altres factors que altres municipis catalans no poden: té una diversitat concentrada en un petit territori que fa que sigui còmode canviar amb rapidesa de localització, però també és a la vegada, una ciutat rica amb localitzacions diverses i especials, com el seu llegat romà, una herència declarada Patrimoni Mundial per la UNESCO.

Dolce Gabbana, Opel, Estrella Damm… Són alguns dels exemples de marques que han confiat per tal de rodar a la ciutat, però també llargmetratges “Fill de Caín”, “Secuestro” o “Segon Origen”, entre d’altres. Tarragona ha sigut i és escenari de llargmetratges amb actors coneguts i grans anuncis publicitaris –fins i tot, d’abast mundial-, produccions  que estan consolidant la ciutat com un dels grans platós publicitaris i cinematogràfics de Catalunya. Prova d’això, Tarragona s’ha convertit en el primer municipi –fora de l’àrea metropolitana de Barcelona- que més produccions audiovisuals recull. Aquest posicionament també té una altra lectura: és també la quarta població de Catalunya on es realitzen més sessions fotogràfiques i rodatges.

Al 2017 s’han fet 115 filmacions a Tarragona

Al darrere de tot això hi ha la figura de Tarragona Film Office, un dels departaments del Patronat Municipal de Turisme que s’encarrega, des de l’any 2010, de la gestió dels rodatges i hi està present per tal de donar suport a l’equip de producció  i la gestió d’aquests. La Film Office tanca el 2017 amb una increïble xifra de filmacions: un total de 115. D’aquest nombre, la gran majoria -29, en concret- han estat programes de televisió. Els projectes més significatius d’aquest 2017 són: el llargmetratge de ficció “Occidente” –dirigit pel tarragoní Jorge Acebo-, el programa de TV3 “Joc de Cartes” o la campanya publicitària d’estiu d’Estrella Damm “La Vida Nostra”, entre d’altres.

La consellera del Patronat de Turisme de Tarragona, Imma Rodríguez qualifica aquests resultats de “satisfactoris”, mentre que en la mateixa línia, Ángel Arenas, gerent del Patronat Municipal de Turisme”, afirma que “són dades de les quals ens sentim orgullosos i satisfets. Seguirem treballant per assentar i aconseguir que aquestes dades al 2018 tinguin un recorregut de cara al turisme a la ciutat”.

Actualment, Tarragona Film Office  està treballant en diverses consultes. “És difícil tenir una previsió quan és una indústria que es mou molt de pressa, ja que no es treballa amb previsió per norma general”, afirmen. I és que segons l’organització, “els permisos de rodatge requereixen una celeritat molt més gran que altres activitats”. En aquests moments, tenen aquests rodatges confirmats: el videoclip d’un compositor de música electrònic de Barcelona i es farà al Complex Educatiu, l’espot d’una editorial de llibres de text a l’Escola del Miracle, un programa de TV  de Brasil Destino Certo i un programa de la TV francesa “Quotidienee”.