L’Ajuntament de Tarragona enceta una campanya de recollida selectiva amb l’objectiu de reduir residus

Avatar photo

Una iniciativa que es presenta sota el lema “El que circula torna” i que pretén passar del 32,52% de recollida selectiva a superar el 50%

El conseller de Neteja, Jordi Fortuny, i la directora creativa-executiva d’Amor de Marca, Maite Lozaite. Foto: Laura V-M

L’Ajuntament de Tarragona enceta una campanya de recollida selectiva amb l’objectiu de “millorar la separació a totes les fraccions i reduir els residus impropis de la recollida selectiva”, ha esmentat el conseller de Neteja, Jordi Fortuny. Una iniciativa que es presenta sota el lema “El que circula torna” i que pretén passar del 32,52% de recollida selectiva a superar el 50% dins del Programa general de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya 2013-2020 (PRECAT20).

“Superar el 50% és un objectiu fonamental que s’ha d’assolir sí o sí. Sabem que és un repte ambiciós, difícil i ineludible”, comenta Fortuny. Des de l’Ajuntament són conscients que Tarragona presenta mancances en l’àmbit de la recollida selectiva i per aquest motiu volen que aquesta campanya s’allargui en el temps i aconsegueixi la seva permanència amb l’ajuda de 4 accions:

  1. Educadors i educadores a peu de contenidor: Un total de 7 educadors fomentaran, del 14 de novembre al 13 de desembre, la recollida selectiva i la reducció del percentatge d’impropis de les diferents fraccions mitjançant la repartició de bosses de ràfia, cubell i bosses compostables; el muntatge d’una carpa informativa i l’ajuda a peu de contenidor.
  2. Espectacle familiar als centres cívics: De forma totalment gratuïta i de la mà de la companyia Fadunito els centres cívics municipals acolliran un espectacle familiar, en clau d’humor, que girarà al voltant dels residus i la seva correcta separació.
  3. La festa de la recollida selectiva: La plaça Corsini acollirà el 22 de novembre, de 17 a 20 hores, una festa dedicada a la separació de residus i la transformació d’aquests en una peça útil i amb valor. Hi haurà activitats musicals i artístiques, tallers i altres activitats.
  4. Projecte escolar: Les educadores i educadors ambientals visitaran les escoles de primària amb informació relacionada amb la campanya i proporcionaran jocs didàctics online per interactuar amb l’alumnat, entre altres tallers.

La campanya ha suposat un cost al voltant dels 110.000 €

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Any de rècords per als creuers del Port de Tarragona

Notícia següent

La previsió de pluja obliga a cancel·lar les visites nocturnes al cementiri

Notícies relacionades