La Coordinadora d’Entitats de Tarragona (CET) –moviment ciutadà i veïnal que concentra més d’un centenar d’organismes- ha demanat per escrit a l’Ajuntament de Tarragona i a la Delegació del Govern de la Generalitat que facin de mediadors per aturar el tancament de sucursals a la ciutat. Aquest fet deixa sense servei a desenes de veïns i perjudica sobretot a les persones grans.
Per aquest motiu, la CET reclama que, si la mediació no obté cap fruit, aquestes dues administracions deixin de treballar amb les entitats financeres que no fan cas de les demandes ciutadanes i les substitueixin preferiblement per banca ètica o cooperativista com a mesura de pressió. La petició arriba després de l’anunci que tancarà una sucursal a la Vall de l’Arrabassada i obligarà els veïns a desplaçar-se fins al Balcó del Mediterrani, tot i que es conservarà el caixer automàtic.
Les dades del Banco de España assenyalen que, en els últims deu anys, s’ha tancat prop del 50% de les oficines a Catalunya i que estem al mateix nivell que els anys 70. “Però és evident que no vivim als anys 70 i no poden usar les noves tecnologies com a excusa per deixar sense servei els veïns. Sembla que sigui obligatori tenir internet i no és així ni tothom sap usar-la”, puntualitza el president de la CET, Àngel Juárez. Juárez creu que “si ningú diu res ni ningú fa res, pagarem els de sempre” i adverteix que “usarem totes les armes que tenim a les nostres mans”. En aquest sentit, també anima als particulars a “canviar d’entitat financera si no hi ha un canvi d’actitud. Si la gent s’ha de desplaçar del seu barri per anar al banc, ja no ve d’aquí triar una altra entitat que sigui més sensible amb els seus clients”.