L’Ajuntament impulsa una campanya de promoció del Peix de Tarragona

A més de la campanya publicitària, s’han preparat vídeos i fitxes de cada espècie amb receptes

Presentació de la campanya de promoció del Peix de Tarragona. DAVID OLIETE

Avui s’ha donat el tret de sortida a la campanya de promoció “Peix de Tarragona, tot un gust” que té com a objectiu contribuir a augmentar el consum de peix de proximitat entre la ciutadania. El conseller de Desenvolupament Econòmic Manel Castaño ha explicat que “La confraria de Pescadors de Tarragona va traslladar la necessitat de promocionar el peix de Tarragona per incrementar el seu consum entre els ciutadans. A partir d’aquí, Tarragona Impulsa va començar a treballar de manera transversal, amb altres departaments de l’ajuntament i també amb diferents agents de la ciutat, per tal contribuir a la reactivació del sector pesquer”.  En aquest sentit, s’ha creat un grup de treball que permet donar continuïtat al projecte format per Tarragona Impulsa, el departament Comunicació, i el de Turisme, la Casa d’Oficis, l’IMET, Mercats de Tarragona, AEHT, la Confraria de Pescadors de Tarragona, obert a altres agents públics i privats que es puguin incorporar en un futur.

Es tracta d’una ambiciosa campanya que té dos objectius: promoure el peix de proximitat per tal de donar suport al sector pesquer i posar en relleu el patrimoni immaterial gastronòmic de Tarragona.

La campanya s’articula sota el l’eslògan “Peix de Tarragona, tot un gust” i inclourà difusió a les xarxes socials, un espai a la web de l’ajuntament, així com creativitats en diferents suports publicitaris – autobusos, opis, tanques-.  A més a més es promocionaran set espècies autòctones: pop, canana, lluç, gamba blanca, gadegang, sardina i seitó  un receptari plegable amb una recepta de cada espècie de peix. Aquest receptari s’ha elaborat des de Mercats de Tarragona i es repartiran a les peixateries. Per promocionar aquestes espècies també s’aniran publicant vídeos amb receptes a les xarxes socials.

El president de la Confraria de Pescadors de Tarragona, Esteve Ortiz s’ha mostrat agraït per la implicació de les diferents institucions per tal de promocionar el peix de Tarragona. També ha destacat que “els pescadors son un col·lectiu important de la ciutat, i cal promocionar la seva feina i el seu producte que és d’alta qualitat”.

El president de l’empresa de Mercats, Dídac Nadal, ha destacat la implicació dels Mercats de Tarragona en el projecte: “els mercats de la ciutat són autèntics prescriptors de l’alimentació saludable i un dels millors epicentres on trobar peix de proximitat. La ciutadania podrà tastar els millors plats de peix de casa nostra a través del receptari que hem elaborat gràcies a la complicitat de les peixateries dels mercats, i dels dos showcookings que organitzarem al Mercat Central els dies 22 i 29 d’octubre”.

El president del Port de Tarragona, Josep Maria Cruset ha destacat “la doble relació del Port amb l’activitat pesquera, en el treball del dia a dia amb la Confraria de Pescadors i en la feina de recerca i divulgació del Museu del Port i de l’Observatori Blau. I des d’aquesta doble vessant -ha afegit- el Port sempre està disposat a col·laborar en impulsar l’activitat econòmica i el comerç de la ciutat, en aquest cas, les activitats escolars i familiars organitzades pel Museu del Port”.

La directora del Museu del Port, Mercè Toldrà ha explicat les activitats que s’han preparat per “donar a conèixer el món de la pesca als infants i les famílies”. S’han organitzat contacontes amb Imma Pujol i activitats familiars. A més, el Museu del Port que compta amb un espai immersiu on el visitant podrà gaudir d’una experiència enriquidora i que reivindica el producte i l’activitat pesquera a la nostra ciutat.

D’altra banda, els Mercats de Tarragona han previst  dos showcookings  relacionats amb la cuina marinera. El divendres 22 d’octubre es cuinaria un romesco de Pop i el 29 un romesco de Canana. També s’ha sumat a la campanya els vins de la Denominació d’Origen Tarragona.

Podeu consultar tota la informació de la campanya i les activitats a www.tarragona.cat/peixdetgn.

El mòdul de community manager de la Casa d’oficis de Campclar i Part Alta 

El conseller Castaño també ha destacat que els “10 joves del mòdul de community manager de la Casa d’Oficis s’han encarregat de crear el logotip de la campanya, així com l’elaboració i l’edició de vídeos i entrevistes promocionals i la creació de diferents suports publicitaris, sempre amb la supervisió dels departaments de Comunicació i Imatge Gràfica Corporativa”.

El mòdul community manager de la casa d’oficis de Campclar i Part Alta que té com a objectiu formar i qualificar joves d’aquests barris en situació d’atur. Es busca que aquests alumnes-treballadors puguin assolir uns aprenentatges i una experiència que els permeti millorar la seva ocupabilitat i les seves possibilitats d’inserció laboral.

Aquest projecte està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Programa de suport als territoris amb majors necessitats de reequilibri territorial i social:  projecte Treball als barris.

Pla de Reactivació Socioeconòmica        

Aquest projecte s’emmarca en el Pla de Reactivació Socioeconòmica de l’Ajuntament de Tarragona, el qual podeu consultar aquí. El Pla de Reactivació recull els projectes que l’Ajuntament de Tarragona durà a terme per tal de reactivar el teixit socioeconòmic de la ciutat per fer front a les conseqüències derivades de la COVID-19. L’elaboració del Pla de Reactivació Socioeconòmica està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, finançat pel Servei Públic d’Ocupació Estatal i cofinançat en un 50% per el Fons Social Europeu.