A la sessió del Consell del Patrimoni de l’Ajuntament de Tarragona, celebrada aquest matí, el conseller de Patrimoni, Hermán Pinedo, ha presentat la Taula de Gestió del Patrimoni.
Aquesta taula, que es convocarà per primera vegada el proper mes de desembre i que es preveu sigui cada dos mesos, estarà conformada per les tres administracions competents en matèria de Patrimoni, que son: Ajuntament de Tarragona; Generalitat de Catalunya a través dels departaments de Cultura i Patrimoni i Ministeri de Cultura.
Aquesta nova eina, que tindrà un enfocament principalment tècnic, segons el conseller “té com a principal objectiu generar un marc de gestió participativa i col·legiada en la gestió del patrimoni”.
En aquest sentit, un dels plantejaments fonamentals, és “impulsar la transversalitat en la gestió d’aquesta matèria” i ha especificat Pinedo “per tal de desenvolupar, entre tots, plans d’actuació estratègics per a la preservació, conservació i cerca de noves fonts de finançament”. Per tant, es manté el Consell Assessor del Patrimoni com un òrgan on debatre i analitzar propostes i d’altra banda, la Taula de Gestió que serà qui, des d’una perspectiva tècnica i consensuada entre tots, prengui les decisions oportunes i vehiculi els projectes perquè siguin viables.
“Aquests dos espais de treball son necessaris i complementaris per a la nova gestió del patrimoni que des de l’Ajuntament estem tirant endavant”, perquè “volem que compti amb noves perspectives de diferents àmbits, com el turisme, l’educació, el medi ambient o l’accessibilitat, convidant a participar a experts i institucions en temes puntuals”, ha finalitzat el conseller.