Es posa en marxa el Pla Conjunt de Promoció de la Costa Daurada amb un pressupost d’1,5 MEUR

El pla es va iniciar el 2014 per invertir una part dels recursos obtinguts de l'impost a les pernoctacions en establiments reglats

Els principals representants del sector turístic de la Costa Daurada, més concretament els responsables dels Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Salou, Cambrils i Vila-seca, conjuntament amb la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT), han signat avui el nou Pla Conjunt de Promoció Turística per aquest 2021 amb un pressupost d’1,5 MEUR.  

Aquest pla de promoció, iniciat el 2014, té com a objectiu fonamental aplicar una part dels recursos  obtinguts provinents de l’impost a les pernoctacions en establiments reglats i és la FEHT  l’encarregada de gestionar-lo íntegrament. Així doncs, des de fa diversos anys, s’han creat unes  sinergies molt positives entre el sector públic i el privat per assolir objectius de promoció, tan 

relatius a la Costa Daurada, com a les poblacions de Salou, Cambrils i Vila-seca, i també dels  establiments turístics: hotels, càmpings i apartaments. Enguany, el Pla té un pressupost  d’1.500.000 €, una quantitat superior a la dels plans anteriors a causa de les dificultats que està  passant el sector turístic. Aquest increment ha estat possible gràcies a l’esforç realitzat pel Patronat  de Turisme de la Diputació de Tarragona.

Meritxell Roigé, presidenta del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona; Pere Granados,  president del Patronat de Turisme de Salou; Marta Borràs, regidora de Projecció Exterior i Turisme  de Cambrils; Cristina Cid, regidora d’Innovació i Turisme de Vila-seca, i Berta Cabré, presidenta de  la FEHT, han estat els representants que, avui amb la signatura del Pla, han donat el seu tret de  sortida per enguany. 

Cabré, presidenta de la FEHT, ha manifestat que “estem molt agraïts a la Diputació de Tarragona i  als Ajuntaments de Salou, Cambrils i Vila-seca per tornar a reactivar el pla de promoció conjunt. És  un fet que demostra la bona sintonia i que la col·laboració público-privada pot funcionar  perfectament. Enguany, tots tenim el mateix objectiu: reactivar la demanda turística a la nostra  destinació i aquest Pla ens ajudarà amb moltes i diverses accions promocionals”. 

Les accions més destacades 

El sector turístic es troba en una situació complicada a causa de la pandèmia. Així doncs,  principalment les accions promocionals que s’activaran properament van destinades als mercats  nacional i als europeus -els que tindran més facilitat per visitar-nos aquest estiu-. Tot i que també  es faran accions en aquells països com Rússia i de l’Europa de l’Est on es preveu que properament  també puguin visitar la Costa Daurada. Les accions principals del pla aniran destinades a  comunicació, promoció esportiva, publicitat, marketing digital i promoció turística.  

Així, aproximadament el 35% del pressupost del pla d’enguany va dirigit al mercat nacional, un 28%  al francès, un 16% a la resta d’Europa, un 12% al rus i països de l’Europa de l’Est i, finalment, un 9%  a la promoció d’esdeveniments esportius. A més, enguany es posarà en marxa una primera acció per  captar un nou mercat com és Israel. 

La FEHT i els Patronats de Turisme: treballant junts per la Costa Daurada 

La FEHT, Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de Tarragona, aglutina el sector empresarial  de l’allotjament de la província de Tarragona i té com a objectiu principal satisfer les necessitats  dels professionals i les empreses d’aquest sector, així com promoure l’àmplia i variada oferta  d’allotjament existent en aquesta demarcació. Aquesta acció comercial s’executa en una sinergia  exemplar entre el teixit empresarial i el sector públic, més concretament amb els Patronats de  Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada i els Patronats de Turisme de Salou, Cambrils i  Vila-seca, la qual cosa representa una col·laboració única a Catalunya.