Tarragona aposta per la cultura flamenca amb el nou festival ‘Tarragona Sona Flamenc’

L'esdeveniment tindrà lloc de l'1 al 22 de febrer, amb un total de 26 activitats que es repartiran en 18 espais de la ciutat

0
686
Imatge de l'acte de presentació de 'Tarragona Sona Flamenc', amb la consellera de Cultura, Begoña Floria, i representants de les entitats col·laboradores. Foto Mauri
Circ Raluy Legacy 728×90

Tarragona estrena un nou festival de flamenc el mes de febrer. D’aquesta manera, la ciutat fa una aposta per la cultura flamenca al territori amb ‘Tarragona Sona Flamenc’ que té com a principal objectiu donar visibilitat als artistes autòctons. La idea, a més, és que el festival es consolidi a Tarragona i sigui “estable”, tal com ha indicat la regidora de Cultura, Begoña Floria, que ha confirmat que és una aposta que “feia anys” que s’intentava impulsar. D’aquesta manera, de l’1 al 22 de febrer, Tarragona sonarà flamenc amb més de 26 activitats, repartides en 18 espais diferents, i amb l’organització i col·laboració de 12 entitats.

Un programa “integrador” per donar visibilitat i “posar en valor” la tasca que, des de fa anys, molts artistes de la ciutat han estat desenvolupant. Amb aquests objectius neix ‘Tarragona Sona Flamenc’, el nou cicle cultural pel qual aposta la ciutat. La consellera Floria ha reconegut que és una aposta que “feia anys” que s’estava intentant implementar amb la finalitat que es presentés com un “festival estable” i consolidat a Tarragona. Per la seva banda, el director artístic del festival, Kike Colmenar, ha emfatitzat el paper dels artistes flamencs de Tarragona en l’organització de l’esdeveniment. Colmenar també ha deixat clar que aquest és un festival que no té com a principal objectiu portar als grans artistes flamencs internacionals -tot i que també-, sinó un esdeveniment organitzat i destinat per a la visibilització dels artistes autòctons que fa anys que desenvolupenuna tasca important en la cultura flamenca. Així mateix, ‘Tarragona Sona Flamenc’ oferirà una “visió contemporània” de la cultura flamenca, deixant de banda els estereotips que durant molts anys han perseguit aquest gènere, com ha exposat el director artístic. En definitiva, el festival esdevindrà “una bona combinació de tradició i modernitat”, ha dit Colmenar.

26 activitats, 12 entitats i 18 espais

En aquest sentit, són 12 les entitats que organitzen i col·laboren amb el festival, que tindrà un total de 26 activitats, 10 de les quals són espectacles de ball, 7 són concerts i la resta, activitats divulgatives i classes obertes. Totes aquestes es repartiran en 18 espais, com el Teatre de Tarragona, el Teatre El Magatzem, el Teatret del Serrallo, la Sala Trono, la Sala Zero, el ‘tablao‘ La Herreria, la Capsa de Música, els centres cívics de la ciutat, diverses acadèmies, mercats, carrers, l’Antiga Audiència i botigues.

El festival donarà el tret de sortida amb el concert de Raimundo Amador, l’1 de febrer a les 23h, a la Sala Zero. També es podrà gaudir de l’actuació de la ‘bailaora‘ Karime Amaya, a La Herreria; l’exposició fotogràfica d’Ana Palma, al Teatre El Magatzem; la projecció del documental ‘Paco de Lucía: La búsqueda‘, sobre la vida i carrera del guitarrista; com també l’actuació del duet Aitor i Maria, el 16 de febrer al Mercat de Torreforta i el 17 de febrer al Mercat de Bonavista; o bé l’espectacle de Francis Núñez, al Teatre Tarragona, el 22 de febrer, entre altres.

El cartell

La imatge del cicle és obra de la dissenyadora Eva Jolis i està inspirada amb els gestos, marcatges, la força expressiva, rítmica i la llibertat de moviment de la ‘ballaora‘ barcelonina més universal: Carmen Amaya. La fusió del logotip creat per la imatge de la campanya (T+S+F) amb les formes inspirades en el moviment del ball flamenc de Carmen Amaya dóna com a resultat un conjunt de formes que parlen d’amplitud de l’art, de ritme i de la cultura flamenca amb una visió contemporània, seguint la línia del mateix cicle.

FER UN COMENTARI