L'estadi Natalia Rodríguez de l'Anella Mediterrània s'està preparant per acollir un esdeveniment que Tarragona no havia acollit mai fins ara: El Campionat d'Espanya absolut d'atletisme d'aire lliure. En les darreres setmanes s'han posat en marxa diversos treballs per posar a punt l'equipament, unes millores que perduraran més enllà d'aquest esdeveniment, la cita esportiva més important a escala estatal en l'àmbit de l'atletisme que reunirà més de 700 atletes de l'1 al 3 d'agost.
Les obres de millora consisteixen, entre altres actuacions, en el repintat complet de la senyalització de la pista, la reparació de les zones del paviment que presenten símptomes de deteriorament i la millora de l'obstacle de la ria.
Durant tres dies, l'estadi Natalia Rodríguez serà l'escenari dels millors atletes estatals que competiran en jornades de matí i tarda davant de prop de 3.000 espectadors. Aquest equipament de l'Anella Mediterrània ja ha demostrat amb escreix la seva capacitat organitzativa amb el Campionat d'Espanya sub-18 de 2020 i el Campionat d'Espanya sub-23 de 2023.
La Real Federación Española de Atletismo (RFEA) organitza el Campionat d'Espanya absolut d'atletisme amb la col·laboració del departament d'Esports de la Generalitat de Catalunya, la Federació Catalana d’Atletisme, l’Ajuntament de Tarragona a través de Tarragona Esports, i el Club Atletisme Tarragona (CAT). De fet, la voluntat de rebre aquest campionat neix del Club Atletisme Tarragona, que en la cita d'aquest agost aportarà més de 130 voluntaris.