Tarragona tornarà a construir pisos en el bloc de la Rambla Nova que va esclatar l'any 2005

L'Ajuntament va entregar ahir el permís d'obres i es preveu que els treballs puguin iniciar-se aquest primer trimestre del 2026

14 de gener de 2026 a les 09:43h
Actualitzat: 14 de gener de 2026 a les 09:43h
Foto de La Ciutat

Després de 20 anys d'espera, l'Ajuntament de Tarragona ha donat permís per tornar a aixecar un nou bloc de pisos al número 72 de la Rambla Nova. Tot i això, aquest edifici sempre serà recordat per l'explosió de gas que va patir l'any 2005 en una de les plantes superiors, on van morir cinc persones i altres van resultar ferides.

Tal com ha informat el Diari de Tarragona, el govern municipal ja ha donat el vistiplau i les obres podrien iniciar pròximament amb el focus posat a finals del 2027. Ahir mateix, l'Ajuntament va entregar el permís d'obres per tornar a convertir en un bloc de pisos el solar que encara manté la façana amb valor patrimonial. 

Cinc persones van morir a causa de l'explosió de gas la nit del 20 de novembre del 2005

Després de la tragèdia que va tenir lloc durant la nit del 20 de novembre del 2005, el juliol del 2023 una empresa va aconseguir comprar el solar. Diversos anys després, el 14 de gener de l'any passat van demanar la llicència a l'Ajuntament per tornar a edificar en aquest emplaçament cèntric de la Rambla Nova, un permís que han aconseguit gairebé un any després. 

numero 72 rambla nova tarragona -

Tal com apunta el projecte inicial, el bloc constaria d'una planta baixa i altres quatre superiors, amb un màxim de tres pisos per nivell. D'aquesta forma, Tarragona podria incorporar un nou bloc amb una dotzena de domicilis que ajudarien a combatre el problema de l'habitatge, especialment al centre neuràlgic de la ciutat. A més, també existeix la possibilitat que la planta baixa estigui destinada a un local comercial, com passa a gran part dels edificis de la via. 

S'estima que les obres podrien iniciar en els pròxims mesos i acabar a finals del 2027

Encara que no s'han confirmat les dates d'inici de les obres, aquestes podrien posar-se en marxa durant les pròximes setmanes i segons ha apuntat el Diari es podrien allargar durant 18 mesos aproximadament. Tot i això, el permís per la construcció d'aquest bloc ja és una gran notícia després de molts anys de bloqueig pel procés judicial, el qual va finalitzar el 2018 amb la sentència del Tribunal Suprem. 

Després de 20 anys, les restes del bloc no solament s'han convertit en un record del tràgic accident, sinó que també han estat una cicatriu a la Rambla Nova, sent l'únic solar sense edificar. Tot i això, durant aquest primer trimestre del 2026 estaria previst que inici la construcció dissenyada per l'arquitecte tarragoní Xavier Climent, donant una solució a les múltiples queixes per la brutícia i l'estat d'abandonament que patia el solar del número 72.