Dimarts, 20 de maig de 2025
És notícia

Tarragona posa en marxa la campanya ‘Comerços aprenents. Parlem-nos en català’

Avatar photo
Només un 32% dels establiments d’hostaleria i restauració de la ciutat utilitzen l’idioma com a primera llengua

L’Ajuntament de Tarragona i la Generalitat de Catalunya posen en marxa la campanya ‘Comerços aprenents. Parlem-nos en català‘. Aquesta iniciativa té com a objectiu impulsar l’ús de la llengua en el teixit social i comercial de la ciutat. La situació del català és “diversa, complexa i delicada” però reversible si hi ha implicació entre tots els actors per fer-ne front, ha assegurat el conseller de Política Lingüística de la Generalitat, Francesc Xavier Vila.

Actualment, al municipi, només 32 de cada 100 comerços dedicats a l’hostaleria i la restauració utilitzen el català com a primera llengua. Per tal de revertir aquesta situació s’ha iniciat aquesta iniciativa que intervindrà en els establiments de diferents punts de Tarragona. En una primera fase, entre l’abril i el juny, es visitaran alguns dels locals de la plaça de la Font, la plaça del Fòrum, la plaça Corsini i el barri del Serrallo, a més dels ubicats en carrers adjacents, per sensibilitzar-los sobre l’ús de la llengua. A més, la intervenció servirà per a detectar necessitats i informar dels recursos dels quals disposa el consistori amb l’oficina de promoció del català, Oficat.

Durant el darrer trimestre de l’any, entre els mesos de setembre i desembre, tindrà lloc la segona fase. En aquesta, s’executaran les necessitats detectades durant la primera part del programa. Montse Adan, consellera de Comerç, ha mencionat que els comerços sense necessitats lingüístiques també podran formar part del voluntariat i col·laborar en la iniciativa.

Amb aquest projecte el govern i la conselleria tenen com a línies prioritàries estendre el coneixement social de la llengua i fer-ne fàcil l’ús en tots els àmbits, del comerç la restauració i la prestació de serveis en general. Rubén Viñuales, alcalde de la localitat, ha descrit aquesta campanya com “una moció de la promoció del català, perquè ho necessita”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
guardia civil violencia genere

5 persones detingudes per tràfic d’armes que actuaven a les demarcacions de Tarragona, Lleida i Barcelona

Notícia següent
Afectacions trànsit Cursa de Balàfia

Afectacions i recomanacions de trànsit amb motiu de la Cursa de Balàfia de Lleida

Notícies relacionades