Tarragona, de la mà del Patronat Municipal de Turisme, s'ha promocionat al País Basc com a destí cultural i eno-gastronòmic. Ho va fer aquest dilluns davant de mitjans especialitzats d'aquest territori com 'Discover San Sebastian', 'Crónica Vasca', 'El Diario Vasco de Cultura', 'Academia Vasca de Gastronomia', 'Viajes el Corte Inglés' i d'influencers com 'Donosti Foodies', 'Eneko Cook' i 'Sarten y Cazo' .
La promoció per presentar la ciutat de Tarragona com a destinació cultural i eno-gastronòmica de proximitat s'ha realitzat a l'escola de cuina 'Mimo Bite The Experience' i ha comptat amb la participació de la primera tinenta d'alcalde i consellera de Turisme, Promoció Econòmica i Comerç, Montse Adan, així com d'un xef, un mestre pastisser col·lectiu i un mestre pastisser col·lectiu.
L'acció promocional ha consistit en un showcooking, a base de receptes recuperades de la gastronomia romana i marides amb vins del territori, tot de la mà d'un comerciant de vi de l'antiga Tàrraco. Aquesta promoció es realitza dins el marc del XXV aniversari de Tarragona com a Patrimoni de la Humanitat. Per aquest motiu, la consellera va ser la responsable de presentar el patrimoni material i immaterial de la ciutat davant dels periodistes.
La presidenta del Patronat de Turisme, Montse Adan, ha destacat que “la promoció de Tarragona en mercats de proximitat és una línia estratègica clau del Patronat de Turisme, i aquesta acció ens permet reforçar la visibilitat del nostre territori com a destinació ideal per a estades llargues, però també per a les curtes, com ara Setmana Santa on el mercat basc té molta incidència”.