L’Ajuntament de Tarragona sotmetrà a consideració del Consell d’Administració de l’Empresa Municipal de Transports la transformació tarifària de l’aparcament municipal Torroja en un aparcament d’un euro diari per als residents i d’un euro cada 12 hores per als no residents de la ciutat.
La proposta estableix que els residents de qualsevol zona regulada de la ciutat podran aparcar-hi per 1 € durant 24 hores naturals, és a dir, des del moment en què estaciona fins a les 24 hores següents. Per als no residents, la tarifa serà d’1 € per cada 12 hores naturals.
Sonia Orts, la consellera de Mobilitat i Transports de l’Ajuntament de Tarragona: “La nova mesura és fruit del treball de l’àrea de Mobilitat de l’Ajuntament per poder oferir un canvi tarifari a la ciutadania i, alhora, vetllar perquè no es posa en perill la subvenció dels fons Next Generation que van finançar l’ampliació d’aquest aparcament, tan residents com als no residents”.
Pel que fa a les persones abonades a l’aparcament Torroja, aquestes podran mantenir el seu abonament, amb la seguretat de disposar sempre d’una plaça disponible.
El canvi tarifari de l’aparcament municipal Torroja té com a objectiu millorar la disponibilitat d’aparcament per als veïns i les veïnes de la Part Alta, així com oferir una opció d’aparcament propera a aquesta zona per als no residents d’aquest sector. Està previst sotmetre-ho a consideració del Consell d’Administració de l’Empresa Municipal de Transports.
Altres canvis en l’aparcament a la Part Alta
Aquest dimecres, la consellera de Mobilitat, Sonia Orts, acompanyada de la regidora de barri, Sandra Ramos, ha formalitzat amb els veïns i veïnes de la Part Alta, un conjunt de mesures per millorar l’aparcament a la zona. Aquestes mesures, presentades el passat 27 de febrer i debatudes posteriorment en l’assemblea veïnal, han estat formalitzades amb la signatura del decret definitiu, que entra en vigor aquest dijous 20 de març.
Sonia Orts ha afirmat: “Amb l’aprovació d’un nou decret, garantim una millor distribució de les places d’aparcament per als veïns i veïnes de la Part Alta, millorant l’accés i la disponibilitat de places en una zona amb aquestes necessitats específiques”.
Aquest decret estableix la creació d’un nou sector d’aparcament per als residents de la Part Alta dins de les muralles, amb l’objectiu de millorar l’accés a les places d’aparcament regulat als veïns i veïnes de la zona. A més, el decret estableix que els residents del sector Part Alta també podran aparcar als carrers dels sectors Nord i Llevant donades les condicions de mobilitat particulars i la singular configuració urbanística d’aquesta zona de la ciutat.
Així mateix, i en el marc d’aquest pla d’acció de noves mesures, l’Àrea de Mobilitat de l’Ajuntament ja ha habilitat gairebé una trentena de noves places més d’aparcament dins de les muralles.
Les persones residents a la Part Alta que hagin renovat la seva plaça d’aparcament aquest 2025, i actualment pertanyents al sector 1, s’adheriran automàticament al sector Part Alta. Per a qualsevol incidència, els residents poden contactar a través del correu electrònic [email protected].