Tarragona viurà aquest diumenge 7 de juny els actes principals de la celebració del Corpus, una de les festivitats més arrelades del calendari religiós i cultural de la ciutat. La jornada combinarà tradició, patrimoni i cultura popular amb propostes que tindran com a escenari principal la Catedral de Tarragona i els carrers de la Part Alta.
Un dels actes més emblemàtics serà l’Ou com Balla, una tradició singular que es podrà visitar durant tot el dia al claustre de la Catedral. L’activitat consisteix en un ou que balla damunt el raig d’aigua d’una font ornamentada amb flors i fruites. Les visites estaran obertes de 9.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 21.00 hores.
A la tarda, la celebració continuarà amb l’ofici religiós, previst a les 18.00 hores a la Catedral. Tot seguit, a les 19.00 hores, començarà la tradicional professó des del Pla de la Seu, que recorrerà diversos carrers i places del centre històric de la ciutat fins a retornar al punt d’inici.
La comitiva estarà encapçalada pels elements més representatius del seguici popular tarragoní, com el Magí de les Timbales, els Gegantons Negritos, els Gegants Moros i els Gegants Vells. Els elements festius estaran acompanyats musicalment pels grups de grallers Tocaferro, Bordons i Sonagralla.
Un cop finalitzat el recorregut religiós, els Gegantons Negritos, els Gegants Moros i els Gegants Vells es dirigiran cap a la plaça de la Font, on oferiran els tradicionals balls davant del públic, posant el punt final a una jornada marcada per la tradició i la cultura popular.
La celebració del Corpus manté viva una de les festes més antigues de la ciutat i torna a convertir els carrers de Tarragona en l’escenari d’una manifestació cultural i religiosa amb segles d’història.
