Tarragona activa l'alerta per tempesta, inundacions i una possible nova pedregada

L'Ajuntament ha activat l’alerta per risc d’inundacions davant la previsió de fortes pluges a partir de la matinada d'aquest dimecres

08 de setembre de 2026 a les 16:14h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

L’Ajuntament de Tarragona activarà a partir de la matinada d’aquest dimecres 9 de setembre la fase d’alerta del Pla d’Actuació Municipal per risc d’inundacions. La decisió s’ha pres d’acord amb l’avís del Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) i les prediccions del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC).

L’episodi podria deixar xàfecs intensos a la ciutat, localment acompanyats de tempesta, calamarsa o pedra petita i fortes ratxes de vent. Davant d’aquesta previsió, Protecció Civil demana extremar la prudència i evitar espais oberts, inestables o zones amb risc d’inundació.

Aquesta nova situació d'inestabilitat i fortes tempestes es produeix només dues setmanes després que un fort temporal inundés àmplies zones de la ciutat, especialment al barri del Serrallo i el Port, i provoqués nombrosos desperfectes a causa d'una pedregada intensa. 

 

Precaució a casa i al carrer

Abans de l’arribada de les pluges, es recomana revisar teulades, baixants i desguassos, especialment en patis i terrats, per assegurar que l’aigua pugui circular correctament. També es demana seguir l’evolució de la previsió meteorològica i de l’estat de la xarxa viària.

En cas que entri aigua a casa, Protecció Civil recorda que no s’ha de baixar a soterranis, garatges o altres zones inundables. La recomanació és pujar als pisos superiors i mantenir-s’hi fins que acabi l’episodi.

A l’exterior, cal evitar travessar rieres, torrents, passos soterranis o zones inundables, tant a peu com en vehicle. En entorns urbans, es recomana buscar refugi dins d’un edifici segur i tancar portes i finestres.

L’Ajuntament també alerta del risc al litoral en cas de mala mar i fort onatge. Les onades poden afectar la costa amb violència i arrossegar persones, fins i tot quan aparentment no hi ha indicis de perill. Per això, es demana no accedir als punts afectats per l’onatge i respectar sempre els tancaments.

Les persones que tinguin previstes activitats de lleure o esport a l’aire lliure també hauran d’anar amb precaució. Especialment, es recomana no apropar-se a rius, rieres o torrents, ja que poden créixer sobtadament.

 

Desplaçaments només imprescindibles

Si s’han de fer desplaçaments, es recomana consultar abans la previsió del temps i l’estat de les carreteres. En cas de pluges intenses, Protecció Civil demana evitar la mobilitat que no sigui imprescindible.

Els vehicles no han de travessar zones inundables, perquè poden flotar amb poca alçada d’aigua i ser arrossegats fàcilment. També es recomana circular per vies principals, reduir la velocitat i mantenir la distància de seguretat.

En aquest cas, cal recordar que els ruixats més intensos es podrien donar entre la matinada i primera hora del matí, coincidint amb l'horari d'inici de les classes escolars i de la incorporació als llocs de treball, és a dir, un dels màxims moments de mobilitat urbana i interurbana del dia.

Sobre l'autor
eric mendo foto
Eric Mendo
Veure biografia
El més llegit