Del 26 al 30 de novembre, la Costa Daurada es convertirà novament en l’epicentre del futbol base internacional amb la celebració de la 5a edició de la Surf Cup International, un torneig que, en només cinc dies, reunirà una dimensió esportiva i social sense precedents al territori. Enguany, s’hi han inscrit 224 equips —172 masculins i 52 femenins— procedents de 32 països de tots els continents. La presència de delegacions d’indrets com Eslovàquia, República Txeca, Jamaica, Congo, Geòrgia o Tailàndia, que s’hi sumen per primer cop, confirma l’expansió global del campionat i el seu atractiu creixent entre clubs de referència.
En total, la competició mobilitzarà 3.500 jugadors i jugadores d’entre 10 i 19 anys, així com més de 2.000 acompanyants, fet que reforça la importància del torneig en plena temporada baixa. Els enfrontaments tindran lloc en diversos punts estratègics de la Costa Daurada: el Mediterranean Sports Hub de Salou, els camps de Cambrils, Vila-seca, Reus i Riudoms, i també les instal·lacions del Nàstic de Tarragona, on es preveu disputar prop de 600 partits.
Les acadèmies participants aporten un nivell tècnic excepcional: FC Barcelona, Real Madrid, Manchester City, Arsenal, Everton, Leicester City, Olympique de Lió, Benfica, Sporting, Porto, Valencia, Villarreal, Atalanta, Espanyol, Hertha Berlin, Girona, Athletic Club o Real Sociedad són només alguns dels noms que donen prestigi a aquesta edició.
L’impacte econòmic del torneig també serà remarcable. S’estimen més de 35.000 pernoctacions, així com una activació notable de serveis com transport, fisioteràpia, arbitratges, restauració, comerç i visites a PortAventura World. Tal com destaca Jan Esteller, director d’Operacions de Surf Cup International, “enguany fem un pas més en l’ambició esportiva del torneig (…) i això ens reafirma en la nostra aposta per un torneig inclusiu i global”. També subratlla que “la Costa Daurada ens ofereix les millors instal·lacions, allotjaments i serveis per garantir una experiència esportiva i turística de primer nivell”.
Des del sector turístic, la resposta és unànime. Berta Cabré, presidenta de la FEHT, assegura que “la Surf Cup International és un exemple de com els grans esdeveniments esportius contribueixen a desestacionalitzar el turisme”. En la mateixa línia, Hèctor Maiquez, vicepresident del Patronat de Turisme de Salou, afirma que “aquest torneig projecta Salou i reforça la nostra aposta per l’esport com a motor econòmic i turístic fora de la temporada alta”. Des de Vila-seca, Lluïsa Clavé recorda que aquesta línia de treball respon al Pla Conjunt de Promoció i que el municipi compleix “les 4D del turisme: desestacionalització, diversitat, desconcentració i despesa”.
Finalment, Xavier Blasi, director general de Grup Blasi, posa en valor el paper del Mediterranean Sports Hub, remarcant que és “un ecosistema únic a Europa” que permet que la Costa Daurada aculli esdeveniments d’abast internacional.
La Surf Cup International s’inscriu dins del pla conjunt de promoció turística impulsat pels patronats i la FEHT, una estratègia iniciada el 2014 per reforçar la comercialització i projecció de la destinació. De cara al 2025, aquest pla compta amb un pressupost de 900.000 euros, gestionat per la FEHT, que representa el 90% de les places turístiques de la província. Aquest organisme integra hotels, càmpings, apartaments, agències receptives i empreses d’oci, treballant per enfortir la competitivitat turística del territori i consolidar-lo com una destinació de referència.