Dijous, 10 d'abril de 2025
És notícia

S’instal·la ‘Un joc d’amor’ a la Plaça Sant Jordi de Salou, l’escultura de David Callau

Avatar photo
Aquesta escultura, composta per tres elements, encaixa perfectament amb l’essència de la Plaça Sant Jordi, reflectint la història i la tradició del nostre municipi
estatua salou

L’alcalde de Salou, Pere Granados, ha visitat, aquest dilluns al matí, la Plaça Sant Jordi per assistir a la instal·lació de part de l’escultura de l’artista David Callau.

L’escultura, titulada “Un joc d’amor”, s’inspira en la tradició de Sant Jordi i està composta per tres elements: el drac, que s’està instal·lant actualment; la parella de Sant Jordi i la princesa; i la cua del drac, que farà de barana. L’obra, realitzada en acer corten i ceràmica vidriada, tindrà una alçada màxima de 3,40 metres des de la plataforma superior de l’estació transformadora.

Avui estava previst instal·lar totes les peces d’acer corten, mentre que les de ceràmica vidriada es col·locaran posteriorment. Es calcula que els treballs finalitzaran aquest pròxim divendres, culminant així una reforma que exemplifica l’objectiu de Salou de remodelar i renaturalitzar els seus espais públics per millorar la qualitat de vida de residents i visitants.

escultura salou
Després de presenciar la instal·lació de l’escultura, l’alcalde Pere Granados ha destacat la importància de fusionar art i natura en la renovació dels espais urbans: “Les onze places que es remodelen i renaturalitzen no només busquen millorar l’entorn verd, sinó també portar l’art al carrer. La vegetació genera benestar, però la cultura i l’art també. Aquesta escultura encaixa perfectament amb l’essència de la Plaça Sant Jordi, reflectint la història i la tradició del nostre municipi”.

Per la seva banda, David Callau, autor de l’escultura, ha explicat el concepte darrere de la seva obra: “‘Un joc d’amor’ vol transmetre la importància de l’afecte i la connexió entre les persones. Ha estat tot un repte crear una obra que aconseguís suavitzar la duresa del ferro i transmetre aquesta lleugeresa i harmonia. Crec que portar l’art al carrer, on la gent el pugui gaudir lliurement, és una aposta fantàstica per fomentar la cultura a Salou.”

Aquesta acció s’emmarca en el pla de reestructuració i renaturalització d’onze places i parcs del municipi, finançat pels fons europeus Next Generation. La renovació de la Plaça Sant Jordi inclou diverses millores urbanístiques i mediambientals, com la reparació del paviment, l’expansió de les àrees verdes, la substitució de moreres per lledoners, i l’optimització del sistema de reg i accessibilitat. A més, s’hi ha incorporat vegetació aromàtica que transformarà l’espai en una experiència sensorial única, aportant bellesa i aroma.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
MARCA LH 100 ANYS_lhospitalet 2

L’Hospitalet presenta la marca dels seus 100 anys com a ciutat

Notícia següent

A presó l’home que ha matat la seva dona a Blanes

Notícies relacionades