Salou promociona a FITUR el seu patrimoni natural com a producte turístic

El municipi compta, en aquesta ocasió, amb un estand propi, que disposa d'un vídeo immersiu que es pot gaudir gràcies a unes ulleres, en 360 graus, a través del qual les persones tenen la possibilitat de participar en una experiència virtual, com si es trobessin dins del propi litoral salouenc.

El Patronat Municipal de Turisme de Salou promociona, aquesta setmana, el patrimoni natural i paisatgístic del litoral salouenc com a producte turístic, en el marc de la Fira Internacional de Turisme, Fitur, que se celebra a Madrid fins aquest diumenge, dia 23.

En aquest sentit, Salou compta, en aquesta ocasió, amb un estand propi, que disposa d’un vídeo immersiu que es pot gaudir gràcies a unes ulleres. Consisteix en un sistema amb el qual es pot realitzar una visita virtual de 360 graus; i, a través d’ella, les persones tenen la possibilitat de participar en una experiència com si es trobessin dins del propi litoral salouenc.

Segons l’alcalde i president del Patronat Municipal de Turisme, Pere Granados, “aquesta eina ens acompanyarà en les properes accions promocionals”, atès que “a través d’ella, els nostres visitants poden gaudir d’una gran experiència, com és conèixer el nostre paisatge i el nostre magnífic litoral”.

Reunions i altres accions

Durant el dia d’avui l’alcalde ha participat a la taula de debat sobre finançament dels municipis turístics i fons europeus de l’Aliança de Municipis Turístics de Sol i Platja, en el marc del fòrum #techYdestino, de #FiturTechY, impulsat per Amadeus i organitzat per l’Instituto Tecnológico Hotelero. Ha compartit espai amb l’alcalde de Benidorm, el director de Turisme de Calvià i la regidora de Turisme de San Bartolomé de Tirajana.

L’alcalde de Salou s’ha referit a la necessitat de planificar, amb criteris de sostenibilitat, la transformació dels municipis turístics de sol i platja, i generar nous productes i diversificació de l’oferta de sol i platja, potenciant el patrimoni natural i històric.

També ha mantingut reunions amb la directora de l’oficina de Turespaña a París, Maria José Gómez Gómez; el director de Turespaña a Dublín, Rubén López Pulido; el director de Turespaña a Londres, Manuel Butler Halter; i el conseller delegat de Turespaña en els mercats de Polònia i Ucraïna, Claudio José Andrade Lucena.

S’ha trobat, a més, amb representants de Tourism Data Driven Solutions (TDDS); Avoris; Irish Travel Trade News (ITTN); Weekendesk França, Espanya i Portugal; Fi Group; i Destinia.

Ahir dimecres, també va assistir a la visita institucional de l’estand de Catalunya, amb el conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat, Roger Torrent; la directora general de Turisme, Marta Domènech; el secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos; el director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer; i el Director Executiu, Patrick Torrent.

Així mateix, va assistir a la taula rodona ‘Experiencias, turismo de playa y costa’, organitzada per la Secretaria d’Estat de Turisme, i en la qual hi va participar la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, amb la qual va mantenir un canvi d’impressions.

Pere Granados ha assistit a Fitur acompanyat pel vicepresident del Patronat i regidor de Dinamització Econòmica de Salou, Hèctor Maiquez.

Atenció a mitjans

D’altra banda, l’alcalde ha estat entrevistat, aquests darrers dies, per mitjans de comunicació com: Cadena SER, TAC 12, Onda Cero, La Xarxa de Televisió Local de Catalunya, la República Checa, TeleBilbao i Tourinews, així com per altres professionals de la premsa irlandesa.

En aquestes atencions, ha fet referència a temes turístics diversos, com “el treball realitzat, des de fa anys, per convertir Salou en un municipi sostenible i intel·ligent”. També, a la diversificació del producte turístic; al patrimoni natural, històric i cultural; als espais de natura, a la territorialització del producte turístic; i a la gastronomia, l’esport, el shopping i l’entreteniment; així com a la millora de la qualitat de vida del resident i l’excel·lència de l’experiència del visitant i del turista, a través de les eines tecnològiques, com la digitalització; entre d’altres aspectes. Així mateix, ha fet referència a les previsions turístiques per a aquest 2022, que són optimistes, encara que supeditades a l’evolució de la pandèmia.