El Patronat Municipal de Turisme aprova el pla d’accions per aquest any 2022

Pere Granados argumenta que 'el model actual ha d'anar més enllà per seguir donant la millor resposta a visitants i veïns'

El Consell Rector del Patronat Municipal de Turisme de Salou, va aprovar ahir dijous el pla d’accions per aquest any 2022, definit com a Programa Repttes 2.2. Aquest full de ruta té com a objectiu l’evolució del model turístic, en base a la consolidació de l’entreteniment i la introducció del benestar, entès com a idea que resumeix els principals potencials de desenvolupament, a nivell turístic, del municipi actualment, com són: la gastronomia, l’esport, el paisatge, la cultura i la salut; amb la integració de la ciutadania, tenint en compte que el benestar porta implícit el factor de la convivència.

Segons ha explicat l’alcalde de Salou i president del Patronat Municipal de Turisme, Pere Granados, “estem davant d’un model turístic que vol integrar el punt de vista de la ciutadania, pensant en els visitants i els residents. El model turístic actual, ha estat, durant anys, un model d’èxit, però sol i platja ja no són suficients. Per això, ens plantegem la seva evolució amb la consolidació de l’entreteniment i la introducció del benestar”.

El model tradicional ha perdut atractiu i competitivitat. Calen nous valors que mantinguin relació amb els objectius: desestacionalitzar, incrementar l’estada, descentralitzar l’activitat i incrementar la despesa.

Des del Patronat Municipal de Turisme de Salou, i, concretament, des de l’Oficina de Recerca i d’Innovació del producte turístic, s’analitza l’oferta existent i es plantegen noves propostes.

El producte “estable” ha d’aportar una oferta diversificada que doni resposta als principals públics, tangibilitzant els atributs del model turístic, apostant per la digitalització i la sostenibilitat com a elements que els identifiquen.

Els productes “estables” de la destinació, són, per exemple, el Camí de Ronda, l’Espai Familiar de Platja i Salou, Platja tot l’any, etc., als quals s’hi sumen una oferta d’“acceleradors temporals”, basats en esdeveniments que reforçen el model i aporten notorietat, fomentant la desestacionalització, com són, per exemple: la Challenge, la Mitja Marató de Salou, el RallyRACC o la Volta Ciclista a Catalunya.

També existeixen productes de posicionament, basats en la recerca i la investigació, que ajuden a ratificar la marca “Salou” com a referent, i a consolidar la seva posició de líder.

Cal destacar, a més, els complements de qualitat, com són les certificacions i distincions que doten de rigor l’oferta turística del municipi, com les que otorga l’Agència Catalana de Turisme, la ISO 14001, el projecte DTI, Safe Tourism, la Q de qualitat turística i la Bandera Blava.

D’altra banda, el Patronat de Turisme treballa amb una nova certificació per al 2022, basada en els Objectius de Desenvolupament Sostenible. En aquest sentit, “la certificació dins l’àmbit dels ODS ens permetrà posar a prova els nostres processos i evaluar-los”.

Pel que fa a la promoció i comunicació, la campanya d’enguany seguirà les línies impulsades darrerament, centrant els esforços en l’àmbit digital i complementant, amb mitjans convencionals, la cobertura dels principals mercats emissors. S’espera que durant aquest 2022 es vagi recuperant la mobilitat i demanda amb els diversos mercats principals, com puguin ser el Regne Unit, Irlanda, França, Holanda, o Bèlgica, sense perdre de vista històrics mercats, com el rus, que, si bé preveu una obertura posterior, s’espera que ho faci amb impuls, i es vol mantenir la bona imatge al país. Altres mercats potencials, com Ucraïna i Polònia, es mantenen com a opcions de desenvolupament, els quals es veuen com alternatives de futur interessants.

En qualsevol dels casos, els mercats domèstics i de proximitat, com Andorra, se segueixen entenent com a fonamentals, tenint en compte el seu rendiment inmediat.