Salou reuneix Turespaña, Turisme de Catalunya i sectors turístics, per una promoció internacional

L’objectiu és que la Costa Daurada mantingui quotes de mercat i continuï essent una de les destinacions més importants d'Europa

La trobada amb seu a Salou va comptar amb l’assistència de l’alcalde i president del Patronat Municipal de Turisme, Pere Granados; del Director General de TURESPAÑA, Miguel Sanz; el Subdirector Adjunto de Marketing Exterior del Turismo de Turespaña, Enrique Ruiz de Lera; el director de la Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer; representants de la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de Tarragona (FEHT); l’Associació Hotelera Costa Daurada i Terres de l’Ebre; de l’Associació d’Agències de Viatje Receptives de la Costa Daurada; del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, el Patronat Municipal de Turisme de Salou i de PortAventura World.

En una atenció als mitjans, l’alcalde Pere Granados ha valorat molt positivament el resultat de la reunió d’avui, tenint en compte que Salou representa el 70% de tot el turisme rus que ve a la Costa Daurada. Així mateix, ha posat en valor la coincidència de Turespaña, Turisme de Catalunya i els empresaris de Salou i la Costa Daurada per tal de buscar solucions immediates, per mitigar els efectes de la caiguda del turisme rus.

Granados ha dit que aques mercat no només cau arrel de la guerra, sino que ja portem dos anys de caiguda, amb la pandèmia. Ha afegit que “nosaltres ja venim treballant en la diversificació del producte turístic, que ens permet posicionar-nos no només com una destinació de sol i platja, sinó també com una destinació que ha començat un camí cap a la desestacionalització, amb molta diversitat de producte turístic, per cercar nous mercats”. Tot això fa pensar que podem tenir “una bona temporada turística”.

Per la seva banda, Miguel Sanz ha explicat que “a la reunió d’avui hem aconseguit consensuar els punts més importants del pla de mitigació, tant en el curt termini, com pel que fa a les guies de treball perquè aquest pla es pugui estendre en el mitjà i llarg termini; i que Costa Daurada continuï essent, com ja és, una de les destinacions més importants de tot Europa”.

Accions de publicitat i comunicació

Així, es duran a terme una sèrie d’accions, conjuntament entre Turespaña i l’Agència Catalana de Turisme, relatives a una campanya de publicitat en dues reconegudes plataformes digitals, Tripadvisor i Expedia, per captar viatgers  i posicionar de forma molt especial la Costa Daurada, a més d’altres accions de comunicació diversificades en mitjans, xarxes socials i agents de viatge.

Es posarà en marxa una major visibilitat de continguts de la Costa Daurada, a través de les xarxes socials de Turespaña i de la resta d’organitzacions involucrades amb el projecte i a les homes de les pàgines web; es realitzaran accions com viatges de premsa, influencers i agents de viatge; presentacions de productes i de destinacions de Costa Daurada i de Tarragona a l’exterior, als principals mercats europeus, perquè a l’estiu ja es notin els efectes d’aquest pla de mitigació.

Les accions dissenyades es dirigiran a segments de consumidors que aprecien un producte de vacances consolidat amb una bona relació qualitat-preu ia  mercats des d’on hi ha connexions aèries directes amb l’aeroport de Reus o Barcelona.

Catalunya és una de les comunitats autònomes que patirà un impacte més gran per la pèrdua de visitants russos i, especialment, la destinació Costa Daurada, on el 18% de les pernoctacions hoteleres el 2019 van ser de residents russos.