Salou va posar en funcionament la seva moderna estació ferroviària Salou-PortAventura, situada en el nucli urbà, a pocs metres del passeig del 30 d’octubre.
Amb una inversió de 15,7 milions d’euros, finançada a través dels fons europeus Next Generation EU, l’equipament representa un important salt qualitatiu en matèria de mobilitat, sostenibilitat i serveis al viatger.
L’equipament disposa d’un edifici de viatgers de 1.000 m², dues andanes renovades i cobertes amb marquesina, i una zona d’aparcament amb capacitat per a 210 vehicles. A més, ha estat preparada per acollir trens amb doble ampla de via i, per tant, en el futur podría habilitar-se per rebre trens xarter, comptant que és un municipi turístic de referència.
Durant l’acte inaugural, al qual hi han assistit el delegat del govern a Catalunya, Carlos Prieto, al president d'ADIF, Pedro Marco de la Peña i la delegada del govern català a Tarragona, Lucia López, entre altres, l’alcalde de Salou, Pere Granados, ha subratllat la importància d’aquesta nova infraestructura ferroviària pel municipi: “És una estació millor dotada en serveis al viatger que l’antiga, pensada per garantir el benestar i la comoditat dels usuaris”.
Granados ha expressat la seva satisfacció i ha agraït tant al govern español com ADIF el seu esforç. Tot i reconèixer els avantatges del trasllat de l’estació, ha afirmat amb contundència que “Salou vol més”. És a dir: “la gran assignatura pendent” és la connexió directa amb l’eix central del Corredor Mediterrani, a través d’un ramal de només 1,8 quilòmetres que permetria una millor connectivitat amb Barcelona i València i amb trens d’alta velocitat.
L’alcalde ha recordat que la posada en marxa d’aquesta estació respon a una reivindicació històrica del municipi, per tal d’eliminar el pas dels trens pel mig del nucli urbà que generaven “un problema de mobilitat interna i riscos per a la seguretat de les persones.
Segons dades d’ADIF, per l’estació de Salou – PortAventura passen prop de 300.000 usuaris cada any, una xifra que n’evidencia la rellevància dins del sistema ferroviari català.
Per la seva banda, el president d’ADIF, Pedro Marco de la Peña, ha qualificat la nova estació com una infraestructura “de futur”, dissenyada per acollir dues vies addicionals i una andana central.