Salou inicia les obres del barranc de Barenys

L’alcalde de Salou, Pere Granados ha manifestat que “definitivament es fa realitat una reivindicació històrica del municipi de Salou i del Barri de la Salut, per tal d’acabar amb les inundacions que han perjudicat els veïns i veïnes i la imatge turística de Salou”

Ja han començat les reivindicades obres per adequar i ampliar el tram final del barranc de Barenys de Salou, de forma que tingui més capacitat de desguàs de cabals d’aigües pluvials i s’evitin les endèmiques inundacions.

L’alcalde de Salou, Pere Granados, i el director de l’ACA, Samuel Reyes, juntament amb el director dels Serveis Territorials d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural a Tarragona, Àngel Xifré, i el cap de la divisió d’Obres Hidràuliques d’Infraestructures.cat, Xavier Vall-llosera, han visitat l’inici dels treballs de la primera fase, que tindran una durada de 18 mesos i és previst que finalitzin el segon semestre de 2023.

L’alcalde de Salou, Pere Granados, referint-se a la consecució definitiva del projecte, matisava que “no ha estat gens fàcil arribar fins aquí; el camí ha estat llarg, però al final em pogut tirar endavant un projecte que resoldrà un dels problemes infraestructurals de sanejament més importants que ha patit el nostre municipi”.

L’obra s’estructura en dues fases:

La primera d’elles correspon al tram entre la via del ferrocarril i la desembocadura fins al mar (un tram de 205 metres), i consisteix en la construcció de 4 calaixos de formigó de 5 metres d’ample per 2 metres d’alt, que s’afegiran al ja existent.

Per a l’execució d’aquest tram cal ampliar el carrer Barenys cap al marge dret de la canalització uns 25 metres, fet que implica la demolició dels edificis situats en aquesta zona. Un cop feta la demolició, i previ a l’execució dels calaixos, cal executar la important feina de desviament de les 31 afeccions en serveis existents. Un cop finalitzada l’obra s’urbanitzarà la superfície creada pels calaixos.

Pel que fa a la segona fase, correspon al tram entre la via del ferrocarril i el vial de Cavet, de més de 1.000 metres de longitud, s’executarà un canal trapezial de 30 metres d’ample per 3 d’alçada revestit amb escullera. Les obres d’aquesta fase s’iniciaran un cop finalitzades les expropiacions dels terrenys afectats.