Salou es prepara per viure una gran nit d’arts marcials mixtes amb l’AFL 44

El Pavelló Municipal d’Esports acollirà el 20 de juny més de vint combats professionals i amateurs, amb talent emergent i presència destacada de gimnasos d’arreu de l’Estat

15 de juny de 2026 a les 16:06h

Salou se situarà al centre de les arts marcials mixtes el pròxim 20 de juny amb la celebració de l’AFL 44 al Pavelló Municipal d’Esports. La vetllada reunirà alguns dels noms més destacats del panorama estatal, amb una cartellera que combinarà combats professionals, joves promeses, representació femenina i lluitadors procedents de gimnasos d’arreu d’Espanya.

L’esdeveniment es presenta com una de les cites imprescindibles del calendari nacional de MMA d’aquest estiu, amb més de vint enfrontaments previstos entre la cartellera principal i els combats amateurs. L’organització aposta per una combinació d’experiència, projecció i espectacle en una nit pensada per atraure tant aficionats habituals com públic que vulgui descobrir aquest esport.

 

Una cartellera professional amb quatre grans duels

El combat principal enfrontarà Jonathan “Samurai” Castaño i Richard “La Pantera” Jacome en la categoria bantamweight. Castaño, establert a Cambrils i representant de FTT Spain, arriba amb un balanç professional de 2-1 i amb la motivació de competir pràcticament a casa, després d’encadenar dues victòries consecutives.

Al davant tindrà un rival amb una trajectòria molt sòlida en l’àmbit amateur, amb prop de trenta combats i dos títols amateurs d’Aragó. El duel es presenta com una oportunitat important per consolidar la carrera de tots dos lluitadors en la categoria dels 61 quilos.

Un altre dels plats forts serà el combat en pes mosca entre Mattia Giordano i Rodrigo Rivoin. Tots dos arriben en un bon moment esportiu. Rivoin ve de guanyar a l’AFL 38 i l’AFL 41, mentre que Giordano arriba després d’imposar-se el mes de març a Ernesto Schisano a la PFL. Dos perfils en ascens que prometen un enfrontament d’alta intensitat.

 

Potència, rivalitats i retorns esperats

La categoria featherweight/pes ploma també tindrà protagonisme amb el combat entre Fabricio “Salsa Kid” Zapata, d’Original MMA, i José Augusto Aguilar, del club Hibera Ludus. Tots dos tornen a la companyia després que el seu duel de l’any passat quedés cancel·lat.

Aguilar arriba amb experiència i amb victòries prèvies dins de l’AFL, tot i que també amb una ratxa recent complicada en competicions europees. Zapata, en canvi, afronta el combat amb menys experiència però amb la confiança de tres victòries consecutives.

La cartellera professional s’obrirà amb un duel en 80 quilos entre Toni “Makubali” Castellano i Moha “Tigre Negro” Dial. L’organització el presenta com un combat de gran explosivitat, amb dos perfils capaços d’oferir acció des del primer assalt.

 

Un cinturó amateur en joc

L’AFL 44 també tindrà un títol amateur com un dels grans atractius de la nit. Moussa Ben Sliman defensarà per primera vegada el cinturó middleweight, en la categoria de 84 quilos, després d’un 2025 dominant i d’haver conquerit el títol a principis del 2026.

Ben Sliman arriba com a favorit gràcies a una ratxa de sis victòries consecutives, però tindrà al davant Raúl Constantin, un rival amb gran potència i capacitat de pressió. El combat es preveu com un dels més intensos de la vetllada amateur.

 

El MMA femení guanya pes a Salou

Un dels elements destacats de l’esdeveniment serà la presència femenina dins de la cartellera amateur. El públic podrà veure tres combats femenins que reflecteixen el creixement del MMA femení a l’Estat.

En pes palla, Paula Andreu Aguado “Tawan” s’enfrontarà a Marta Rodríguez. En pes mosca, Claudia Grau es veurà les cares amb Ares Aragones. I en pes gall, Melania González combatrà contra Patricia Cornea. Tres duels que aporten talent jove i projecció a una nit molt completa.

 

Talent de gimnasos de tot l’Estat

La cartellera amateur reunirà representants de clubs com MMA Zaragoza, Mushin Team, Levium Armorium, Renzo Gracie Cambrils, FTT Spain, Green Brothers, Hibera Ludus, Sabadell Fight Club, Dojo Hikari, Pitbull Brothers o Guerreros de Fe, entre molts altres.

Entre els combats destacats també hi figuren els duels entre Jaume Miquel Corbella i Erik Vizcarro “El Pinxo”, Rafael Calderón i Dario Calienno, Adrián Cardona i Pol Cruells, Izan Carrer i Hermes Reitz, Roc Tomassetti i Christopher Erazo “Azteca”, Alan Oliveros i Karim Kaddouri, i Gelson Matos contra Joao Victor Almeida.

Amb aquesta combinació de combats professionals, promeses emergents, presència femenina i un cinturó en joc, l’AFL 44 convertirà Salou en un dels grans escenaris estatals de les arts marcials mixtes aquest mes de juny.

Sobre l'autor
eric mendo foto
Eric Mendo
Veure biografia
El més llegit