Dijous, 25 d'abril de 2024
És notícia

Sabor Salou torna amb més força que mai

Avatar photo

Fins avui diumenge, a les 12 de la nit, es podrà conèixer la gastronomia salouenca i els productes de qualitat als 42 estands instal·lats al passeig Jaume I. També hi ha activitats in i outdoor

La Fira Sabor Salou va ser inaugurada per part de la directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Marta Domènech; l’alcalde de Salou, Pere Granados; i el regidor de Promoció Econòmica, Hèctor Maiquez, acompanyats dels regidors i regidores de l’Ajuntament, així com dels patrocinadors i col·laboradors de l’esdeveniment, que enguany sumen més d’una dotzena, entre entitats i empreses que han donat suport a la iniciativa.

A l’acte d’obertura inaugural hi van assistir diferents personalitats polítiques del territori, les Pubilles i Hereu de Salou; patrocinadors i col·laboradors; restauradors, empresaris i representants dels sectors del turisme; expositors de la fira, i membres d’entitats i associacions.

Val a dir que Salou és aquest cap de setmana una veritable festa de la gastronomia del territori. La bona climatologia i les ganes del públic de gaudir de la cuina de qualitat, els tallers, les activitats i les zones infantils se sumen a un festival musical organitzat per les regidories de Cultura i Joventut de l’Ajuntament, per al públic més jove.

La previsió és superar les 42.000 degustacions que es van assolir l’any 2019, el darrer certamen del Sabor Salou que es va organitzar.

L’alcalde de Salou, Pere Granados, va agrair l’organització de l’esdeveniment a l’Àrea de Dinamització Econòmica, va fer referència al fet que Sabor Salou “s’ha consolidat com a iniciativa de referència a la Costa Daurada, en la promoció del sector de la restauració i la gastronomia local”; i també vol esdevenir “un gran aparador per a molts dels nostres productes de proximitat i del territori, qualificats i amb Denominació d’Origen”.

Per a l’alcalde, “la gastronomia forma part de la important oferta turística del nostre municipi”. Això representa la generació “d’un valor afegit dins de l’activitat econòmica”. A més, “la restauració és una activitat de tot l’any, i, per tant, hem de dinamitzar-la i aprofitar-la com a element desestacionalizador de la temporada, capaç de generar ocupació estable”.

Salou té grans establiments i professionals que ens poden posicionar com una de les referències a tenir en compte dins la cultura gastronòmica del nostre país. I, conjuntament amb l’Associació d’Empresaris de l’Hoteleria de Salou, “hem programat tot un seguit d’accions gastronòmiques a desenvolupar durant l’any, entre les quals hi figura el Sabor Salou, que ens posicionen com una destinació molt dinàmica, vital i diversa en l’àmbit de la restauració”, va recordar.

Per la seva banda, la directora general de Turisme, en els seus parlaments, va esmentar la riquesa del nostre país, quant a gastronomia i enologia, que ha de permetre que “siguem un referent gastronòmic, en termes internacionals”.

Així mateix, va destacar el fet que Salou, com a destinació tan consolidada turísticament, amb els seus productes de sol i platja, hagi vist en l’aposta per l’enogastronomia una oportunitat vital, bàsica, per anar cap a un turisme de 365 dies, amb l’impuls de les quatre “D”: la necessitat de Desestacionalitzar, de Diversificar la nostra oferta, de ser més Desconcentrats, i que la gent que vingui deixi una major Despesa.

Domènech va fer referència al fet que “el turisme gastronòmic és estratègic per al Govern de Catalunya”, perquè “tenim una oferta excel·lent”, va dir, fent referència a la cultura culinària històrica, d’enoturisme, molt atractiva i competitiva, amb més 9 rutes de vi i gairebé 300 cellers que ofereixen més de 800 propostes enoturístiques, i amb més de 700.000 visitants.

Finalment, va parlar sobre les estrelles Michelin i va fer referència la que revalida, cada any, Salou (amb el Restaurant Deliranto). També va explicar que “som el territori de l’Estat que més estrelles Michelin té: 64, amb 49 restaurants, 99 Sols Repsol”. El turisme enogastronòmic és el que genera més despesa, un 20 per cent per sobre de la mitjana, i el que més desestacionalitza.

Per acabar, va anunciar que des de Catalunya “s’està treballant el Pla Territorial Enogastronòmic que es presentarà en breu, i que es basa en una estratègia de creixement basada en la sostenibilitat”.

En la seva al·locució, el regidor de Dinamització Econòmica, Hèctor Maiquez, va agrair el seu esforç a totes les persones, entitats i empreses implicades en l’organització de l’esdeveniment, com són: la mateixa regidoria de Dinamització, les àrees de Cultura i Joventut, patrocinadors, col·laboradors, Brigada Municipal i personal de l’Ajuntament. També va dir que el sector de la restauració, a través de l’AEH, col·labora, des de fa temps, amb l’Administració “per tal que la gastronomia local sigui un dels actius més importants; atès que és un dels valors turístics més importants que tenim, ara mateix”.

Activitats

Entre les múltiples activitats en el marc de Sabor Salou, cal destacar que Europa FM (emissora oficial de l’esdeveniment), ha programat sessions de DJ amb dos dels seus DJ estrella: el dissabte, Xavi Alfaro, i el diumenge, Roger Freedom, que es desplaçaran, especialment, per a la ocasió.

Els patrocinadors realitzaran concursos, promocions i zones de relaxació, com per exemple, la firma San Miguel, que ha instal·lat un estand per degustar les seves varietats de cerveses que ofereixen i les novetats de cara a aquest estiu.

Bliss també té el seu propi chill-out, on els visitants podran descansar i gaudir de les diferents begudes.

Cada expositor ofereix, al llarg del dia, diverses sorpreses com per exemple: Huma, amb un tall de pernil en directe; o Morabito que té programat un show cooking de menjar japonès i un show de cocteleria.

Pa i Oli ofereix en directe una fideuà amb botifarra; i el restaurant Arena, al seu estand, té música en viu amb l’Elisabeth Borne, dissabte a les 20 h Lunattic i Rock& Grill tenen DJ al seu estand, a partir de les 20.00 h

La zona infantil, ubicada a la font lluminosa, ofereix inflables per els més petits des de les 11:00 h, fins a les 21:00 h de la nit, dissabte i diumenge.

L’objectiu de Sabor Salou és donar a conèixer la qualitat i la diversitat de l’oferta de Salou, presentar els restauradors locals i oferir a les empreses una plataforma idònia per poder promocionar i vendre els seus productes.

És organitzat per la regidoria de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament de Salou i patrocinat per Cervesa San Miguel, Royal BIiss, INCAVI, Goma-Camps, Pepebar, Agència de Residus de Catalunya, LaCasa, El Pastoret i Europa FM com a emissora oficial.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Inaugurada la façana principal de la Catedral de Tortosa

Notícia següent

Inici de les obres de Colorantes de Barcelona per urbanitzar més de 41.000 metres quadrats

Notícies relacionades