Reus deixarà de ser, definitivament, una ciutat sense mar. L’Ajuntament ha anunciat un projecte pioner que preveu que la capital del Baix Camp estreni platja pròpia l’estiu del 2028, gràcies a una combinació d’enginyeria hidràulica, sorra portada del delta de l’Ebre i “una mica de paciència”.
Segons ha explicat el consistori, el pla batejat com “Reus Marítim 2028” inclou la creació d’un canal navegable de 12 quilòmetres que connectarà la ciutat amb la costa de Cambrils. La iniciativa, segons fonts municipals, s’emmarca dins d’un pla de reequilibri turístic que busca descongestionar el litoral i apropar l’oferta de sol i platja cap a l’interior. La futura platja disposarà de serveis de dutxes amb vermut integrat, guinguetes especialitzades en menjar d’avellana i una d’especial molt modernista en homenatge a Gaudí.
Tot i que el lloc de la platja artificial no s’ha revelat, tot apunta que serà a la zona sud de la ciutat Per la seva banda, el govern municipal destaca que el projecte encara està pendent d’informes tècnics i ambientals, però defensa que “Reus sempre ha estat històricament vinculada al mar, encara que no el veiés”
El sector turístic confia que la nova platja situï Reus com a destinació costanera d’interior únic al món. Les obres començaran, previsiblement, el 29 de desembre de 2026, l’endemà del Dia dels Sants Innocents.
