Reus presenta una nova edició del Festival Accents amb una trentena de concerts en nou municipis

La programació combinarà veterania i nous talents i s'inaugurarà el 5 d'octubre a Botarell

03 d'octubre de 2025 a les 17:03h

El Festival Accents arriba aquesta tardor, del 5 d’octubre al 13 de desembre, a la seva dotzena edició amb prop d’una trentena de concerts repartits entre Reus i vuit subseus: La Selva del Camp, Cambrils, Riudoms, Botarell, Vilaplana, El Morell, Constantí i l’Argentera. El certamen es consolida com un dels principals referents de la música d’autor al sud del país.

La programació combina veterania i nous talents, amb propostes que abracen estils tan diversos com el rock, el folk, la cançó d’autor o la música experimental. La direcció artística d’Isaac Albesa ha apostat un any més per una cartellera paritària i amb presència d’artistes dels Països Catalans i d’altres territoris de l’Estat.

El festival s’inaugurarà el 5 d’octubre a Botarell amb el concert Litúrgia de rock and roll de Joan Reig i es clourà el 13 de desembre al Teatre Bartrina amb Maika Makovski i el seu disc Bunquer Rococó. Durant aquests mesos, passaran pels escenaris reusencs noms com Maria del Mar Bonet, Soleá Morente, Andrea Motis, Pau Vallvé, Alba Carmona, Quimi Portet, Judit Neddermann, Amparanoia o Sex Museum.

Les subseus acolliran artistes com Blaumut (Riudoms), Humana i Anna Roig & Carles Belda (Vilaplana), Maria Coma (Cambrils), Alidé Sans i Ana Rossi (La Selva del Camp), Nerea Bassart Trio (l’Argentera) i Miquel Gil (Constantí), entre molts altres.

Com a novetat, l’edició 2025 estrena els “concerts ocults”, programats amb el col·lectiu Espais Ocults en espais singulars com Mas Tallapedra i l’Església de Sant Bernat Calvó. També hi haurà activitats paral·leles com presentacions de llibres, exposicions i concerts formatius.

El festival, impulsat per Empenta Cultural amb el suport de les institucions locals i patrocinadors privats, arriba amb la distinció B Greenly, que l’acredita com a festival sostenible després d’un procés d’auditoria internacional.

Les entrades ja estan a la venda a través del web www.festivalaccents.cat, que enguany incorpora un abonament amb descompte per als quatre concerts del Teatre Fortuny.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo
Veure biografia
El més llegit