Reus Mobilitat i Serveis ha desenvolupat un prototip d’estació mòbil de La Ganxeta, que tindrà una capacitat per a cinc bicicletes i utilitzarà el mateix sistema que les estacions fixes. Aquesta nova iniciativa permetrà ampliar el servei de bicicletes públiques a àrees o barris de la ciutat que encara no disposen d’una estació permanent, facilitant la mobilitat sostenible i donant a conèixer el servei a nous usuaris.
La ubicació de l’estació mòbil serà provisional i es programarà en funció de les necessitats de cada zona on s’instal·li. Els usuaris podran localitzar l’estació a través de l’aplicació d’ús sempre que estigui operativa.
Estrena de l’estació mòbil a l’ExproReus
A partir d’aquest dijous, l’estació mòbil estarà disponible a l’ExproReus, on els nous usuaris podran donar-se d'alta al sistema i utilitzar-la de manera immediata. Per fer-ho, podran utilitzar el codi promocional EXPROREUS2025, que els permetrà gaudir de viatges gratuïts durant els dies de la mostra.
Segons Daniel Marcos, president de Reus Mobilitat i Serveis, “La Ganxeta és un sistema modern i àgil que evoluciona amb les necessitats de mobilitat de la ciutadania”. Marcos ha destacat que aquest projecte mòbil permetrà acostar la bicicleta pública a més espais de la ciutat mentre es continua amb el desplegament d’estacions fixes, com la nova estació del carrer de Recasens i Mercadé, que estarà operativa en poques setmanes.

Dades positives del servei de bicicletes públiques
Les dades del servei de bicicletes públiques compartides segueixen creixent, amb més de 130.000 viatges fets a principis d’octubre, més de 4.000 usuaris únics i una durada mitjana de 7 minuts per trajecte. Les cinc estacions més actives del sistema són Sant Jordi, Renfe, Oques, Greco i Gandhi.