Reus ofereix diverses activitats de lleure durant les vacances escolars

El Casal dels Patis també es farà durant l’agost al Centre d’Educació Especial Font del Lleó

22 de juliol de 2025 a les 14:44h

Durant aquest estiu, des de la Regidoria d’Educació i Ciutadania s’han programat diverses actuacions perquè els infants i joves puguin gaudir de tota classe de lleure durant les vacances escolars. Tallers, casals o diferents subvencions són les propostes que directament s'han organitzat des del servei, però també cal destacar l’ús social que es fa de les escoles per part de diverses entitats que, d’aquesta manera, poden acollir casals per augmentar l’oferta de places d’activitats d’estiu a la ciutat.

Temps X Cures

Es tracta d’un servei gratuït que pretén avançar en la corresponsabilitat de l’administració pública vers les cures d’infants i alliberar de temps a les famílies.

Des de Temps X Cures, s’ha ofert el Casal dels Patis, que és una activitat de lleure socioeducatiu que procura oferir un espai segur, enriquidor i inclusiu. A les escoles Prat de la Riba i Marià Fortuny van començar l’1 de juliol i acabaran el 25 de juliol. Amb un horari de 9 a 13 h, les places són de 24 infants i adolescents, de 3 a 16 anys per setmana i s’han omplert tots els torns. El casal ofereix una programació que dona resposta a les diverses franges d’edat i necessitats, amb un dia de piscina i activitat d’educació nutricional.

El Casal dels Patis també es farà durant l’agost al Centre d’Educació Especial Font del Lleó, concretament de l’11 al 22 d’agost. També en horari de 9 a 13 h, amb places per a 15 infants i adolescents de 3 a 16 anys per setmana. En aquest cas, s’ha inclòs dia de piscina i teràpia assistida amb gossos, i tampoc queden vacants.

També, durant el mes d’agost, s’oferirà el servei Casal de Primera Infància a l’Escola Bressol Municipal l’Olivera. Són 41 places setmanals per a infants de 16 setmanes a 3 anys, més les seves germanes i germans fins als 6 anys. L’horari és de 9 a 13 h i encara queda alguna plaça que es pot reservar a través de la pàgina web de Temps x Cures.

Pla Educatiu d’Entorn

Des del Pla Educatiu d’Entorn s’ha organitzat el casal adaptat al Centre d’Educació Especial Font del Lleó, que va començar l’1 de juliol i finalitzarà el 8 d’agost. S’ha dividit en tres torns: de l’1 a l’11 de juliol i del 14 al 25 de juliol amb 25 places per a cada un i també del 28 de juliol al 8 d’agost amb 15 places. En aquest cas també s’han exhaurit totes les places disponibles. La Fundació Educativa i Social és l’encarregada d’executar-lo directament, amb eixos temàtics per a cada una de les quinzenes, estades a les piscines i tallers de musicoteràpia i de gossos.

També, per una banda, s’han atorgat subvencions a places de casals per a famílies en situacions socioeconòmiques o socioculturals desafavorides, a través de les quals 114 nens poden gaudir d’un període quinzenal d’activitats de lleure. Les AFA, el Consell Esportiu Baix Camp, Aula Lleure, l’escola de dansa Artis o l’AEIG Ben Enllà han col·laborat perquè això sigui possible amb casals com Missió Univers, Viatgers del món, d’anglès o dansa amb estades a la piscina i altres sortides. D’altra banda, s’han concedit subvencions per a monitoratge per a la inclusió per donar suport als casals d’estiu per a associacions de famílies i altres entitats sense finalitat de lucre. Es tracta d’un ajut econòmic per contractar personal que acompanyi l’alumnat amb alguna necessitat educat iva especial que requereixi atenció individualitzada a l’hora de fer i seguir les activitats de lleure. Quatre associacions de famílies i dues entitats en són beneficiades amb un total de seixanta-tres setmanes cobertes.

Juntament amb la Regidoria de Joventut i dins del programa Planet Estiu, s’han organitzat tallers de cuina i de cinema, ambdós amb inscripcions plenes des del primer moment i força demanda. Especialment, cal destacar el taller de cuina que és un èxit cada estiu i del qual se’n fan cinc torns dirigits a dues franges d’edat: de 12 a 14 anys i de 15 a 17 anys.

El programa Padrins i padrines de joc, destinat a l’alumnat nouvingut d’ESO, que ja es fa durant el curs s’ha ampliat durant tot aquest mes de juliol. Al Centre Cívic del Carme s’han organitzat un total de sis grups perquè practiquin l’ús oral de la llengua catalana mitjançant el joc.

Ús social dels centres educatius

Finalment, respecte a l’ús social dels centres, cal posar en relleu que dels 20 equipaments educatius de la ciutat, 18 acullen activitats d’estiu i, per tant, donen continuïtat a les activitats de lleure en època de vacances escolars. A banda dels departaments municipals que també organitzen activitats d’estiu en els centres, la resta són entitats que dinamitzen aquests espais amb diverses ofertes de lleure educatiu, com les associacions de famílies, el Consell Esportiu del Baix Camp, Ennatura’t, el Club Voleibol Reus o l’Associació Esportiva FUTSAL de Reus.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit