L’Ajuntament de Reus ha celebrat aquest dijous, 13 de novembre, la 12a Diada de l’Esport, un acte que ha omplert l’Auditori de Fira Reus i que ha servit per lliurar els Premis Esport i Ciutat 2025, els guardons que distingeixen anualment les persones i entitats que han brillat durant la temporada. L’esdeveniment, presidit per l’alcaldessa Sandra Guaita i el regidor de Salut i Esports Enrique Martín, ha reunit esportistes, clubs, famílies i representants del teixit esportiu local.
El jurat —integrat pel Consell Esportiu del Baix Camp, periodistes, docents i tècnics municipals— ha reconegut una àmplia diversitat de trajectòries, des de pioners fins a joves promeses, passant per equips campions i projectes d’alt impacte social.
Reconeguts els pioners i dirigents que han fet créixer l’esport reusenc
En la categoria Pioners de l’Esport, els guardons han estat per Magda Veciana Alzamora, referent del tenis taula amb una carrera internacional destacada, i Xavi Guix Aguilar, president de la Fundació Futbol Base Reus, que ha consolidat un projecte sòlid i d’èxits.
El premi Dirigent de l’Esport ha reconegut Ernest Aymamí, pel seu impuls continuat al Consell Esportiu del Baix Camp i la seva dedicació a l’esport escolar.
Tècnics i equips que han fet història
Entre els tàctics de l’esport base, han estat distingits Christian Julián Curubo Blanco (voleibol) i l’equip tècnic de salvament i socorrisme del CN Reus Ploms.
En la modalitat d’esport de competició, els premis han anat a Marc Carrasco pel seu històric ascens amb el Reus FC Reddis, i Jordi Garcia Roselló, entrenador del Reus Deportiu d’hoquei patins, campió de la Copa del Rei 2025.
Valors, esport adaptat i clubs destacats
El Premi Valors de l’Esport ha tingut una càrrega especial: per al jove Unai Nogueira Gallego, que combat un càncer amb una fortalesa admirable, i Jordi Cervera Martínez, nedador i impulsor del projecte solidari Swim for ELA.
En esport adaptat, el reconeixement ha estat per al Club Tennis Reus Monterols, pel seu compromís ferm amb la inclusió.
Els guardons als millors clubs, equips o seccions, han recaigut en la Fundació Futbol Base Reus i l’equip juvenil femení del CE Futbol Sala Reus 2017, en base; i en el Reus Deportiu i el Reus FC Reddis, en competició.
Millors esportistes de la ciutat
En categoria màster, han estat guardonats David Cortés Gómez i Carla Navarro.
En promoció, Diego Camacho Navarro i Katy Prous Bonet.
En categoria absoluta, la ciutat ha reconegut Elvira Rad Hind en femení, i en masculí un premi ex aequo per a dues figures de l’hoquei: Càndid Ballart i Martí Casas, tots dos campions del món i protagonistes de la Copa del Rei 2025.
Premis d’Honor
Els guardons especials han estat per al Club Esportiu Costa Daurada, pels seus 50 anys, i pel Club Taekwondo Koryo Reus, que celebra 35 anys de trajectòria formativa exemplar.
Amb aquesta gala, Reus referma el seu compromís amb l’esport com a motor social, educatiu i comunitari, i celebra una temporada marcada per l’esforç, el talent i els valors que defineixen el teixit esportiu de la ciutat.