Reus amplia el seu Pla de Videovigilància amb 39 càmeres lectores de matrícules per millorar la seguretat i la mobilitat

El projecte, que surt a licitació amb un pressupost estimat de 537.640,34 euros, inclou el subministrament, la instal·lació i el manteniment dels sistemes durant cinc anys

23 de desembre de 2025 a les 12:56h

L’Ajuntament de Reus farà un pas més en el desplegament del seu Pla de Videovigilància amb la instal·lació de 39 càmeres lectores de matrícules en punts estratègics dels accessos a la ciutat i de diverses urbanitzacions, com Aigüesverds, Blancafort, El Pinar, Sant Joan, Polígon AgroReus i Mas Pellicer. A més, es preveu substituir i ampliar 11 càmeres de videovigilància als barris de Mas Abelló i Mas Pellicer.

El projecte, que surt a licitació amb un pressupost estimat de 537.640,34 euros, inclou el subministrament, la instal·lació i el manteniment dels sistemes durant cinc anys. L’Ajuntament preveu que les càmeres estiguin operatives en un termini de quatre mesos a partir de l’adjudicació, amb la intenció que entrin en funcionament a l’estiu o a la tardor de 2026. Amb aquesta ampliació, el nombre total de càmeres al municipi passarà de les 84 actuals a 126.

El sistema de lectura de matrícules permetrà controlar els vehicles que entren i surten de la ciutat amb l’objectiu de millorar la seguretat ciutadana, la mobilitat sostenible i la seguretat viària. A més, les dades recollides seran útils per analitzar la mobilitat generada a l’àrea metropolitana de Reus, optimitzar la planificació urbana i millorar la resposta policial davant incidents o fets incívics.

En l’àmbit de la seguretat viària, es preveu que el sistema contribueixi a:

  • Pacificació de vials i zones clau.

  • Millora de la disciplina viària.

  • Reducció de l’accidentalitat.

  • Millora de l’ordenació del trànsit urbà.

  • Foment de la peatonalització i alternatives de mobilitat sostenible.

  • Impuls a l’economia de les zones urbanes.

  • Reducció de la contaminació.

En l’àmbit de la seguretat ciutadana, les càmeres facilitaran la col·laboració amb altres cossos policials, optimitzaran els recursos, milloraran la reactivitat davant incidents i permetran una investigació més eficaç d’accidents i delictes, a més de potenciar la capacitat d’anàlisi i el patrullatge preventiu.

També es destaca l’ús de les dades recollides per millorar la planificació municipal, gestionar millor els recursos públics, mesurar els resultats de les decisions, millorar el medi ambient i analitzar l’impacte del turisme a la ciutat.

La regidora de Seguretat Ciutadana i Convivència, Dolors Vázquez, assenyala que "el sistema suposa un pas més en el desplegament del pla de videovigilància de la ciutat i en el procés de modernització contínua de la Guàrdia Urbana; però en definitiva suposa un pas més perquè Reus sigui una ciutat amb més seguretat i millor convivència".

El Pla de Videovigilància de Reus, elaborat conjuntament per la Guàrdia Urbana i el Servei de Tecnologies de la Informació i Telecomunicacions, pretén incrementar la sensació de seguretat dels veïns i evitar fets incívics i delictius. Les càmeres de la via pública són una eina complementària al servei de proximitat que ofereix la policia local, amb una gran capacitat dissuasòria.

Sobre l'autor
Maria Lorenzo foto
Maria Lorenzo Miró
Veure biografia
El més llegit